21.1.2012 - Dálnice je nyní zdarma už od Klimkovic

Zdroj: Moravskoslezský deník
Ročník a číslo: 18
Strana: 3
Autor: redakce

Dálnice je nyní zdarma už od Klimkovic,

řekl v rozhovoru se čtenáři na www.msdenik.cz Aleš Boháč, náměstek primátora pro dopravu

On­line rozhovor

Ostrava – První týden uzavírky Svinovských mostů ve směru z Poruby do centra města má Ostrava za sebou. Zatímco v prvních dnech vládl na objížďkách trochu chaos a tvořily se dlouhé kolony, včera už byla situace na cestách poměrně klidná. Na otázky spojené s jednou z největších uzavírek v historii Ostravy se čtenáři Deníku včera před polednem ptali v on­line rozhovoru Aleše Boháče, náměstka primátora pro dopravu. Přinášíme vám výběr z otázek a odpovědí, více jich najdete na www.msdenik.cz.

Kdy bude průjezdný pro osobní vozidla alespoň jeden jízdní pruh přes Svinovské mosty? (řidička)

Jižní dopravní most sloužící dopravě z Poruby do centra se opravuje jako celek a bude otevřen po opravě v srpnu zase v obou jízdních pruzích. V srpnu pak dojde k opravě druhého mostu, a to z centra do Poruby, z čehož je zřejmé, že je stavba rozdělena na dvě poloviny. Teď se auta dostanou přes Svinov do Poruby normálně, od srpna to bude naopak. Městská hromadná doprava ale jezdí v obou směrech.

- Jak dlouho budou dohlížet na dopravu strážníci, kteří dle mého názoru viditelně usnadňují průjezd jednotlivými křižovatkami zatíženými odkloněnou dopravou od Svinovských mostů? (Josef B.)

Po poradě v Integrovaném bezpečnostním centru jsme se dohodli, že práce strážníků napomohla zvládnout celou situaci a v nejbližších dnech jejich nasazení nebudeme měnit. Poté budeme některá místa vyhodnocovat a strážníci budou zůstávat jen na nejfrekventovanějších křižovatkách. Vím, že svou přítomností také napomáhají uklidnit samotnou situaci v dopravě a vytvářejí větší respekt mezi řidiči. Aproto budou pořád vidět.

Jaký má význam nová linka 42, která vůbec nesouvisí s rekonstrukcí Svinovských mostů, jezdí prázdná ze Svinova a povětšinou kopíruje stávající linku 44? (Petr Macejka)

Do každého hromadného prostředku se může vejít zhruba padesát lidí, což znamená až o padesát aut méně v Ostravě. Když se vytvoří nová linka, běžně trvá dva měsíce, než začne být plně využívána. Při opravě Svinovských mostů se ukázalo, že linku 42 začali využívat lidé už v prvních hodinách. Jízdní řád této linky budeme vyhodnocovat v následujících měsících.

Jak bude město řešit kontrolu kvality prováděných prací, technologických postupů, materiálů použitých na stavbu a také kvalifikovaných pracovníků, kteří budou stavbu provádět? Je vybrána kvalitní firma? Ptám se v souvislosti s kauzou nekvalitní dálnice. (Radek Kovář)

Dozor na této stavbě probíhá podle zákona a vzhledem k tomu, že silniční mosty patří kraji, tak i ten má svůj dohled. Nad mosty tramvajovými zase dělá speciální dohled dopravní podnik. Vše je také pravidelně kontrolováno odborem investic města Ostravy a posléze bude i regionální radou, protože na rekonstrukci byly čerpány prostředky z evropských fondů. Firma byla vybrána před rokem a půl, je to konsorcium dvou firem, které k těmto pracím mají potřebné zkušenosti a splnily všechny certifikáty.

Proč je dálnice D1 bez poplatku až do Bohumína, ale úsek z Rudné do Klimkovic je placený? Klimkovice jsou součástí Ostravy a domnívám se, že lidé například z Poruby budou tento úsek využívat nejen při uzavírce Svinovských mostů. (Martin Cieslar)

Úsek dálnice z Klimkovic do Ostravy je zahrnut do objízdné trasy a dle zákona je tato trasa zbavena poplatku. Mnozí řidiči to ale nevědí, a proto v nejbližších dnech ještě přibude značka, která o tom bude informovat. Chtěli jsme, aby značka z dálnice o zpoplatnění byla odstraněna, ale ŘSD nám nechtělo vyhovět, protože se toto opatření netýká tranzitní dopravy a nákladních automobilů.

Co ostravská radnice udělala pro minimalizaci následků uzavření Svinovských mostů? Hlavně mě zajímá, proč dosud, za dobu více než čtyřiceti let, nebyl dobudován ani obchvat Poruby – Prodloužená Rudná –, ani nově vystavěn Severní spoj, které by ulehčily už tak přetížené Porubě. (PIV)

Naprosto s vámi souhlasím. Město dělá maximum pro to, aby zmiňované stavby byly dokončeny, a to i přesto, že po rozhodnutí exministra dopravy Víta Bárty měly být pozastaveny do roku 2014. U Prodloužené Rudné město dokonce vyčleňuje přes čtyřicet milionů korun na vykoupení pozemků tak, abychom urychlili celý proces, a poté tyto pozemky darujeme ŘSD. Díky tomu už nebudou majetkové problémy a bude to čistě problém priorit státu při budování infrastruktury. Severní spoj byl problémem neshody některých obvodů a sdružení zelených, kteří nedovolili tuto komunikaci vystavět. Anež došlo ke shodě, stát už investice přehodnotil. Dobrá zpráva je, že v nově schváleném rozpočtu státu se už počítá se 170 miliony korun na pokračování přiváděčů na Místeckou ulici.




Počet zhlédnutí: 4 396

Zpět

Moravskoslezský kraj
Těšínské Slezsko
Místní akční skupina bohumínsko

Úřední hodiny

Úřední hodiny pro veřejnost

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00

Podatelna a informační centrum

Po: 7:00 - 17:00
Út: 7:00 - 14:00
St: 7:00 - 17:00
Čt: 7:00 - 14:00
Pá: 7:00 - 13:00

Hlavní pokladna

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:30
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:30
Pá: 8:00 - 11:30

Budova A, číslo dveří A221 (2. NP)
596 092 274

Pokladna - odbor správy domů

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:00
Pá: 8:00 - 11:00

Budova B, číslo dveří B204 (2. NP)
596 092 261

13 °C