Zpravodajství
11.5.2012 - Špatný přístup k Labi blokuje export strojařů
Zdroj: Právo
Ročník a číslo: 110
Strana: 8
Autor: Pavel Karban
Propojení dálnice D 1 s Polskem, dostavba silnice I/11 či silniční spojení severní Moravy s Labem, které znamená pro řadu průmyslových podniků z celé ČR přístupovou cestu k moři. To jsou podle ministra dopravy Pavla Dobeše (VV) největší dopravní problémy Moravskoslezského kraje, které je potřeba co nejrychleji vyřešit. Dálnice mezi Bohumínem a státní hranicí s Polskem je hotova, ministerstvo dopravy je připraveno ji otevřít. Ale… "Čekáme na polské kolegy," naznačil ministr. Také další problém v regionu je spojen s dálnicí. Jde o zvlněnou a popraskanou dálnici a kvalitu mostních konstrukcí u Ostravy. I to chce Dobeš co nejdříve vyřešit.
"Ještě letos dojde k znovuobnovení výstavby komunikace I/11 mezi Opavou a Ostravou, do budoucna je pak potřeba řešit východní část silnice I/11 přes Třinec a Mosty u Jablunkova. To je v plánu pro následující sedmileté období, 2014 až 2020. A určitě je zásadní debata o komunikacích I/68 Třanovice–Nebory a I/48 směrem na Frýdek-Místek a obchvat města," popsal ministr. Ten na téma doprava hovořil včera v Ostravě na konferenci o strojírenství, kterou organizoval Národní strojírenský klastr (NSK). Právě strojírenské firmy si v diskusi postěžovaly na dopravní cesty, které pro řadu z nich představují vážnou bariéru konkurenceschopnosti. "Jsme proexportně orientovaná ekonomika, a proto je třeba napojení dálniční sítě a železnice na vodní cestu, což je v našem případě Labe. I proto je důležitá debata dvou plavebních stupňů, Děčín a Přelouč II," poukázal Dobeš.