15.5.2012 - »Lepší asfaltový povrch až za dva roky,«

Zdroj: Karvinsko
Ročník a číslo: 20
Strana: 2
Autor: Tomáš Januszek

říká Česlav Valošek, koordinátor stavby cyklostezky podél Olše

KARVINÁ – Milovníci vyjížděk na kolech podél Olše mají letos dobrý rok. Konečně mohou vyrazit na projížďku mimo hlavní silnice, což nejvíc ocení asi rodiny s dětmi, že se bezpečně dostanou z Karviné třeba do Archeoparku v Chotěbuzi nebo opačným směrem k Bohumínu. Ne všude je stezka definitivně hotová a jak říká Česlav Valošek ze Svazku měst a obcí okresu Karviná, někde definitivní úpravy potrvají ještě dva roky.

  • V sobotu se slavnostně otevřela cyklostezka spojující Chotěbuz aBohumín. Milovníci cyklistiky se jistě nemohli dočkat, nicméně někteří se podivují nad "kvalitou" jejího provedení. Podle některých lidí, kteří už trasu projeli, je v některých úsecích úzká (Darkov – Louky, ale i úseky na hrázi ve Starém Městě). Proč to tak je?

Cyklostezka je široká minimálně 2,5 m, což je obvyklá šířka, tak jak je stanoveno i v našich normách pro komunikace. Po celé trase je to dodrženo.

  • Proč stezka směrem k Chotěbuzi,mezi Karvinou a částí Louky nevede po celé délce podél řeky a je vyvedena podél frekventované silnice.

Mezi silnicí směrem na Český Těšín a řekou Olší je jednak chráněný biokoridor, kde nejen není dovoleno kácet žádné stromy či keřové porosty, ale ani umisťovat žádné stavby. Současně jsme vedli stezku nad čárou zaplavení při povodních.

  • Světaznalí cyklisté, kteří mají sježděny cyklostezky jinde v republice i v zahraničí, se budou právem ptát, proč karvinsko bohumínská cyklostezka není tak dokonalá jako jiné stezky. Co byte jim odpověděl?

Dokonalost je otázkou finančních možností, ale dovolímsi tvrdit také subjektivnía individuální pocit každého cyklisty.

  • Vedení města v době, kdy se stezka začínala budovat, slibovalo, že úsek z Karviné do Louky, k restauraci Zátiší budou moci využívat také in­line bruslaři. Jak je ale vidět, povrch stezky na to v úseku před Loukami není stavěný. Namísto kvalitního asfaltu je tam šotolina, po které se na bruslích dá jet jen stěží. Proč?

Definitivní dokončení úpravy povrchu komunikace je nutné řešit ve spolupráci s jinými institucemi, například v koordinaci se Správou železniční dopravní cesty. Například úsek v Darkově křižující železniční trať nemůže být definitivně dokončen, protože by byl poničen při plánovaných pracích v rámci modernizace železniční tratě. Stejně tak musíme s Povodím Odry řešit jiné úseky, kde je stezka na přechodnou dobu vedena pouze po nezpevněném povrchu. To jsou úseky v Loukách, Darkově, Ráji, ale třeba ve Starém Městě, kde správce toku plánuje v následujících letech navyšování protipovodňových hrází. Cyklostezka tak bude stavební činností na přechodnou dobu zničena a obnovena následně na nové koruně hráze. Navyšování hrází se bude financovat z důlních škod.

  • Takže kdy bude možné dojet po kvalitním asfaltovém povrchu na inlinových bruslích až do Louk?

Někdy po roce 2014 dostane stezka souvislý asfaltový povrch od Chotěbuze až do Koukolné v Dětmarovicích, tak, jak město Karviná požadovalo.


Počet zhlédnutí: 2 095

Zpět

Moravskoslezský kraj
Těšínské Slezsko
Místní akční skupina bohumínsko

Úřední hodiny

Úřední hodiny pro veřejnost

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00

Podatelna a informační centrum

Po: 7:00 - 17:00
Út: 7:00 - 14:00
St: 7:00 - 17:00
Čt: 7:00 - 14:00
Pá: 7:00 - 13:00

Hlavní pokladna

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:30
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:30
Pá: 8:00 - 11:30

Budova A, číslo dveří A221 (2. NP)
596 092 274

Pokladna - odbor správy domů

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:00
Pá: 8:00 - 11:00

Budova B, číslo dveří B204 (2. NP)
596 092 261

18 °C