Zpravodajství
30.10.2012 - Sdružení hledá levnější variantu obchvatu
Zdroj: Karvinsko
Ročník a číslo: 44
Strana: 2
Autor: redakce
HAVÍŘOV – Sdružení obcí nechalo vypracovat studii levnějšího řešení silnice, která má protnout Karvinsko od Bohumína k Třanovicím a bude součástí obchvatu Havířova.
Se stavbou silnice se počítá už několik desítek let, teprve v poslední době se však začaly dělat konkrétní kroky v přípravě projektu. Zřejmě nejdále jsou v Těrlicku, kde projektanti s vedením obce i obyvateli řešili několik variant trasy. Uvažovalo se dokonce o dvojpodlažním tunelu pod současným průtahem obcí. Tato varianta však byla zamítnuta. Silnice proto povede v zářezu svahu Bludovického kopce a částečně tunelem pod obydlenou částí obce. Vzhledem k tíživé finanční situaci státní kasy se představitelé radnic obcí, kterým má silnice pomoci v odvedení dopravy z ulic, bojí, že na stavbu nebude dostatek peněz. Z vlastní iniciativy proto hledají levnější varianty, jejichž realizace by byla pro Ředitelství silnic a dálnic schůdnější. Podle původního plánu by měla být silnice po celé své délce v obou směrech vedena ve dvou jízdních pruzích se širokou krajnicí, tedy podobně jako spojnice Havířova s Ostravou. Sdružení obcí, které obchvat prosazuje, však navrhuje zúžení silnice a snížení počtu jízdních pruhů.
"Navrhli jsme vypracovat oponentní studii, která by proti původnímu projektu řešila možnost ušetřit finanční prostředky na stavbě silnice, ale přitom by po celé trase měla dostatečnou kapacitu. Jsme přesvědčeni, že je možné, aby silnice měla v některých úsecích jen dva jízdní pruhy oddělené svodidly a v dalších by byla rozšířena na tři až čtyři pruhy," vysvětlil náměstek havířovského primátora Eduard Heczko. Podle rychlostního typu a šířky silnice musí projektanti počítat s poloměrem oblouků zatáček i šířkou úseku, kde nesmí stát domy. Užší silnice by mohla znamenat vedle nižších nákladů na stavbu samotnou i menší počet vykupovaných pozemků i demolic domů. "Projektanti z ostravského Dopravoprojektu dostali za úkol zpracovat studii, která bude začátkem příštího roku předložena Ředitelství silnic a dálnic k posouzení. Cílem města Havířova a všech obcí podél trasy této silnice je co nejrychlejší zahájení stavby," dodal Heczko.