7.11.2012 - Obchvat Třince začnou stavět v roce 2014

Zdroj: Právo
Ročník a číslo: 261
Strana: 10
Autor: Pavel Karban

Nejdříve v roce 2014 začne tolik očekávaná stavba silničního obchvatu Třince. Na mezinárodní konferenci Transport 2012 v Ostravě to potvrdil ředitel odboru strategie ministerstva dopravy (MD) Luděk Sosna. Obchvat Třince se skládá ze dvou staveb na silnici I/11: Nebory–Oldřichovice a Oldřichovice–Bystřice. "Pokračujeme v přípravě jednotlivých staveb tak, jak nám to možnosti rozpočtu dovolí, horší je to s vlastní realizací. Věřím však, že se podaří najít řešení a že stavby jako I/11 nebo část I/68 dokážeme připravit během příštího roku tak, abychom nejpozději do poloviny roku 2014 zahájili," ujistil Sosna, který potvrdil, že silnice I/11 je jedna z důležitých tranzitních komunikací na území ČR. V příštím roce musí MD dokončit všechny výkupy a zaktualizovat ekonomickou stránku projektu.

"Vzhledem k tomu, že se ČR podařilo vyjednat, že tento tah je zařazen do evropské sítě TEN-T, tak je tady velká pravděpodobnost, že budeme moci využít evropské zdroje, které pro takový typ financování jsou připraveny," poukázal ředitel odboru strategie MD. Starostka Třince Věra Palkovská (Osobnosti pro Třinec) upozornila, že zvláště v úseku Oldřichovice–Bystřice je situace v dopravě neúnosná. "Chceme, aby rok 2014 byl závazný, aby byly zajištěny finance a se stavbou se opravdu začalo!" Právě urychlené financování a dobudování silničních úseků v příhraničních oblastech ČR, Polska a Slovenska, které jsou součástí evropské silnice E 75 a navrhovaného dopravního koridoru Baltic-Adriatic v rámci sítě TEN-T, je podstatou deklarace, vzešlé z letošní konference Transport.

Podle Pavla Bartoše, prezidenta Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje, je pro kraj klíčová silnice I/11 stejně jako komunikace I/57 mezi Ostravou a Bartultovicemi na Osoblažsku, vedoucí do Polska. "Mají velký význam a mohou být financovány z prostředků EU. Proto věříme, že se nám podaří prosadit do nové struktury dopravních sítí," řekl. Na konferenci Transport se debatovalo také o dálničním napojení ČR v Bohumíně na polskou dálnici A 1, řešila se problematika vodních cest, zejména kanálu Dunaj–Odra–Labe či vybudování lepšího propojení Brna s Vídní. "I když se snažíme posouvat stavbu R 52 dopředu, tak český úsek této silnice do roku 2020 hotov nebude," sdělil ředitel odboru strategie ministerstva dopravy Sosna.


Počet zhlédnutí: 3 623

Zpět

Moravskoslezský kraj
Těšínské Slezsko
Místní akční skupina bohumínsko

Úřední hodiny

Úřední hodiny pro veřejnost

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00

Podatelna a informační centrum

Po: 7:00 - 17:00
Út: 7:00 - 14:00
St: 7:00 - 17:00
Čt: 7:00 - 14:00
Pá: 7:00 - 13:00

Hlavní pokladna

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:30
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:30
Pá: 8:00 - 11:30

Budova A, číslo dveří A221 (2. NP)
596 092 274

Pokladna - odbor správy domů

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:00
Pá: 8:00 - 11:00

Budova B, číslo dveří B204 (2. NP)
596 092 261

20 °C