Zpravodajství
6.5.2013 - Anketa
Zdroj: Mladá fronta Dnes
Ročník a číslo: 105
Strana: 61
Autor: redakce
CO JE TŘEBA UDĚLAT PRO LEPŠÍ PROPOJENÍ KRAJE SE SVĚTEM?
Miroslav Klich ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD
Kraj již delší dobu připravuje nové železniční napojení Letiště Leoše Janáčka Ostrava a průmyslové zóny v Mošnově. Tento záměr již vstupuje do fáze realizace, předpokládáme, že od konce roku 2014 bude na letiště zavedeno zhruba devět párů spěšných nebo osobních vlaků ve dvou variantách. Tou první je zavedení nové příměstské linky S4 z Havířova, Ostravy a Studénky až na letiště, druhá varianta spočívá v prodloužení příměstské linky S2 z Mostů u Jablunkova, Třince, Českého Těšína, Karviné, Bohumína, Ostravy a Studénky až na letiště.
Pavel Bartoš prezident Sdružení pro rozvoj MSK
Jako krajskou prioritu jednoznačně vidíme dokončení takzvaného Slezského kříže, tedy dobudování propojení mezi Bartultovicemi u Krnova a Jablunkovem. Toto propojení kraje ze západu na východ je klíčové i kvůli silničnímu spojení s automobilkami Hyundai a Kia, neúnosnému přetížení stávajících komunikací i zvýšení bezpečnosti silničního provozu a zlepšení kvality ovzduší prakticky po celé trase. Jako zásadní vnímáme i propojení mezi Mohelnicí a Pardubicemi, druhého klíčového tahu z východu na Prahu. Toto propojení je zásadním opatřením pro řešení přetížené dálnice D1.
Pavel Schneider ředitel Letiště Ostrava
O velmi dobrém spojení kraje svědčí fakt, že leteckými linkami lze z Ostravy cestovat do celého světa. Cenná je i podpora směrovaná vedením kraje do rozvoje všech ostatních segmentů dopravy. Rezervu vidím u velkých firem, které v tomto regionu sídlí a podnikají a mají v rukou například rozvoj nákladní letecké dopravy. Pro takzvané cargo podniky mnohdy využívají zahraniční letiště. Do regionu se tak zboží například z Vídně dostává po silnici. A to je určitě velká škoda.