Zpravodajství
17.8.2013 - Autentický zážitek v kabině vlaku
Zdroj: Karvinský deník
Ročník a číslo: 191
Strana: 5
Autor: zm
Usadit se do pohodlného křesla strojvedoucího, počkat, až nastoupí všichni cestující, zařadit rychlost a vyrazit. Z Ostravy do Českého Těšína, z Bohumína do Čadce nebo do Přerova – rozhodnout se jako opravdoví strojvedoucí mohou návštěvníci sami. Mašina je totiž vybavena vlakovým simulátorem, který umožňuje ovládat jízdu vlakem téměř na chlup stejně, jako tomu bylo v čase jejího provozu. "Jde o unikátní exponát skutečné vlakové kabiny, která mezi lety 1972 a 2012 ujelana českých tratích přibližně tři a půl milionu kilometrů. Trenažér je připojený na skutečné ovládací prvky v kabině, takže naši návštěvníci mají z jízdy zcela autentický zážitek. Dohlédnout pak, aby na dráze nepřekračovali povolenou rychlost, je tak často nesplnitelný úkol," s úsměvem popisuje průvodkyně Sylva Lejsková. Mašina se zrodila v závodě Vagónka Studénka, pak ale jezdila především v Praze a okolí. Ve skutečnosti měl tento typ vlaku řady 452 vzniknout už o několik let dříve, jeho výrobu ale zbrzdil rozsáhlý požár ve Vagónce. Samotná kabina byla z vlaku odřezána v depu kolejových vozidel v České Třebové. Její transport do budovy U6 byl složitou operací, která se podařila jen díky asistenci zhruba dvaceti pomocníků a dvou jeřábů.
Víte, že... ... Lochneska se ze skotského jezera přestěhovala do U6? Přezdívalo se tak totiž kabině vlaku, který si tady návštěvníci mohou zkusit řídit. Říkalo se jí taky Žabotlam, Panťák nebo Emilka.