3.12.2013 - Oprava lidem zkomplikuje život

Zdroj: Karvinský deník
Ročník a číslo: 281
Strana: 1
Autor: Tomáš Januszek

Mezi Českým Těšínem a Dětmarovicemi začne příští rok modernizace železničního koridoru.

Český Těšín, Karviná – Vyšší komfort cestování po železnici a pro obyvatele Českého Těšína život bez hluku. To včera slíbil ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák v Českém Těšíně při podpisu financování investiční akce Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice. Zřejmě největší a nejdražší stavba na území města za poslední desetiletí začne příští rok v květnu a modernizace kolejového svršku, zabezpečovacího zařízení, oprava mostů a instalace nových protihlukových stěn na trase mezi Českým Těšínem a Dětmarovicemi má trvat do konce roku 2015. "S pracemi se začne na nádraží na záložní koleji u výpravní budovy. V plánu je modernizace sdělovacího zařízení a výměna trolejí," řekl na setkání s novináři ředitel Oblastního ředitelství Správy železniční dopravní cesty Ostrava (SŽDC) Jaroslav Adamec. Stavební práce si vyžádají určitá omezení na nádraží a v jeho okolí. Podrobněji chtějí zástupci SŽDC se situací a nutnými opatřeními seznámit obyvatele města prostřednictvím médií příští rok, kdy plánují svolat tiskovou konferenci.

Uzavírky podjezdu a podchodů

Jisté ale je, že během prací budou muset stavbaři na čas částečně uzavřít podchod pod nádražím, kudy se dá projít k supermarketu Billa, a také druhý podchod pro pěší zvaný "demeloch". I řidiči však mohou čekat jisté komplikace. "Kvůli opravám budou nutné také uzavírky podjezdu ve Viaduktové ulici, která je de facto jediným vjezdem do historického středu města a dále do jeho polské části. Investora jsme nabádali, aby dobře zvažovat plánování uzavírek, aby nebyly příliš dlouhé. Uzavírka nemá být úplná, ale vždy se bude jezdit jednou částí podjezdu v obou směrech," vysvětlil starosta města Vít Slováček. Kromě moderního kolejového svršku a nového zabezpečovacího zařízení by měla modernizace přinést Českotěšíňanům úlevu v podobě nižší hladiny hluku, který je dnes pro střed města při průjezdu vlaku tolik typický. Podél trati totiž vyrostou protihlukové stěny.

"Nesmějí být ovšem vysoké, protože to by se lidé z okolních domů dívali do betonové zdi. Takže nám investor slíbil, že použije ty nejmodernější a nejnižší možné," řekl starosta Vít Slováček. Investice za více než dvě miliardy korun má podle ministra Zdeňka Žáka, který mimochodem v Českém Těšíně prožil dětství a dospívání, zlepšit komfort cestování po železnici a celý koridor od Bohumína po slovenskou hranici bude po skončení prací kompletně modernizován. Dokonce se díky tomu má zvýšit i rychlost vlaků projíždějících poddolovaným úsekem v Karviné-­Loukách. Karviné jako takové se práce na modernizaci nijak negativně nedotknou. Ministr Žák zmínil také trasu Chotěbuz – Havířov – Ostrava­Vítkovice, která by se měla modernizovat následně. Bude však nutné na to sehnat peníze. "Říkat dnes nějaký konkrétní termín je nemožné. Příprava takové investice trvá několik let," řekl ministr Zdeněk Žák.


Počet zhlédnutí: 2 228

Zpět

Moravskoslezský kraj
Těšínské Slezsko
Místní akční skupina bohumínsko

Úřední hodiny

Úřední hodiny pro veřejnost

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00

Podatelna a informační centrum

Po: 7:00 - 17:00
Út: 7:00 - 14:00
St: 7:00 - 17:00
Čt: 7:00 - 14:00
Pá: 7:00 - 13:00

Hlavní pokladna

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:30
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:30
Pá: 8:00 - 11:30

Budova A, číslo dveří A221 (2. NP)
596 092 274

Pokladna - odbor správy domů

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:00
Pá: 8:00 - 11:00

Budova B, číslo dveří B204 (2. NP)
596 092 261

13 °C