Zpravodajství
11.3.2014 - Nová dálnice v kraji? Letos ani kilometr
Zdroj: Právo
Ročník a číslo: 59
Strana: 10
Autor: Jiří Tomaškovič
Ani jednoho kilometru nové dálnice se v letošním roce nedočkají řidiči v Moravskoslezském kraji. Do dopravní infrastruktury v regionu přesto potečou miliardy korun. Půjdou ale hlavně do železnic nebo do silnic, které patří Moravskoslezskému kraji. Pracovat by se ale na dálniční síti přece jen mohlo. A to v Rychalticích na Frýdecko-Místecku, kde chce Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) konečně dostavět asi půl kilometru rychlostní silnice. "V letošním roce nebude dokončena žádná nová investiční stavba, s možnou výjimkou již zprovozněné silnice R 48 z Rychaltic do Frýdku-Místku. Pokud se podaří dokončit majetkoprávní spory, dostaví se zbývající přibližně čtyřsetmetrová část silnice ve čtyřpruhovém uspořádání," uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. ŘSD utratí letos v kraji přibližně tři miliardy korun. Za ty postaví například téměř 17 kilometrů silnice I/11mezi Ostravou a Opavou. "Předpokládáme, že úseky prodloužená Rudná a Mokré Lazce–hranice okresu Opava budou zprovozněny na podzim roku 2015," doplnila Ledvinová. Stavět by se mohlo začít i na obchvatu Třince. To ve FrýdkuMístku, kde na obchvat čekají desítky let, mají zase smůlu. Se zahájením stavebních prací se letos vůbec nepočítá.
"V současné době probíhá výběrové řízení pouze na dvě stavby, a to I/11 Nebory–Oldřichovice a I/11 Oldřichovice–Bystřice v celkové délce přibližně 11 kilometrů," doplnila Ledvinová. Moravskoslezský kraj letos plánuje do obnovy silniční sítě investovat přibližně miliardu korun. "Vyzdvihl bych přeložky silnic k vytěsnění dopravy z osídlených oblastí. Především pak prodloužená Bílovecká v Ostravě nebo odstranění významných dopravních závad, a to nevhodného železniční podjezdu v Bohumíně na ulici Drátovenské či narovnání směrového oblouku na silnici II/473 ve Frýdku-Místku," upozornil náměstek hejtmana pro dopravu Daniel Havlík (ČSSD). Pozadu nezůstane ani železnice. I tam se jedná především o modernizaci, ne o nové stavby. "V letošním roce dokončíme rekonstrukci a zkapacitnění tratě Studénka–Mošnov za přibližně 430 miliónů korun. Největší investicí pak bude druhá část optimalizace trati z Bystřice nad Olší do Českého Těšína. Předpokládané celkové investiční náklady jsou tam přibližně 1,4 miliardy korun," přiblížil mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Jakub Ptačinský a dodal, že stavět by se letos měla začít také železniční zastávka ve Frenštátě pod Radhoštěm.