Zpravodajství
12.6.2014 - Nové vagóny ČD
Zdroj: Dopravní noviny
Ročník a číslo: 24
Strana: 14
OD LÉTA BUDOU DALŠÍ RYCHLÍKY ČD V KVALITĚ VLAKŮ EC/IC
České dráhy nabídnou od léta cestujícím v rychlících z Prahy přes Plzeň do Chebu kvalitu vlaků EuroCity a InterCity. Na tuto linku se postupně přesunou uvolněné klimatizované vagony z mezistátních vlaků EuroCity do Rakouska. Modernizované klimatizované a navíc bezbariérové vagony doplní od druhé poloviny června také přibližně polovinu spojů na lince R 8 Bohumín – Ostrava – Přerov – Brno a R 9 Brno – Havlíčkův Brod – Praha.
Komfortní klimatizované soupravy již vypravují ČD také na rychlících Praha – Plzeň – Domažlice – Mnichov nebo Praha – Tábor – České Budějovice – Linec. V dalších rychlíkových spojích zařazují jednotlivé modernizované vozy. "Linka Praha – Cheb přes Plzeň bude první rychlíkovou trasou, kde během léta nahradíme u všech spojů celou kmenovou soupravu starších vozů novými vagony," říká generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz. Vlaky tak nabídnou cestujícím klimatizaci, ve vozech budou elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky, jako jsou notebooky, tablety nebo mobilní telefony, cestující ve 2. třídě si budou moci vybrat mezi oddílovým vozem se šesti místy v kupé s textilem čalouněnými sedačkami nebo velkoprostorovým vozem, kde jsou u vybraných míst také větší stolky vhodné pro práci na počítači. Stejný komfort jako ve vlacích EuroCity
České dráhy v těchto běžných rychlících nabídnou stejný komfort, jako mají cestující v mezistátních vlacích EuroCity. Po obnově kmenových souprav zůstanou starší vozy na této lince už jen jako posilové vozy v období zvýšené přepravy například na začátku a konci víkendů.
Od poloviny června se rozšíří také provoz multifunkčních vozů typu Bbdgmee. Nově obslouží přibližně polovinu běžných rychlíků na linkách R 8 Bohumín – Ostrava – Přerov – Brno a R 9 Brno – Havlíčkův Brod – Praha. Tyto vozy 2. třídy nabízejí cestujícím klimatizovaný interiér s několika oddíly o šesti místech s čalouněnými sedačkami, většími stolky vhodnými pro práci například na notebooku a jsou vybaveny elektrickými zásuvkami 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících. Vozy jsou upraveny pro pohodlné cestování vozíčkářů včetně bezbariérového WC a vybaveny háky pro uložení až 12 jízdních kol.