Zpravodajství
8.9.2014 - Skupina 55+ stále v hledáčku
Zdroj: Media & marketing
Ročník a číslo: 37
Strana: 16
Autor: Jaroslav Krupka
Inspirace pro start-upy? Zaměřte se na pomoc s aktivním trávením stáří.
Už několikrát poukázaly marketingové výzkumy na to, že hybnou silou reklamního průmyslu se mohou záhy stát senioři, jinými slovy cílová skupina 55+. Moc projektů zaměřených na tuto skupinu ale nevzniklo. Nyní se začíná tato situace zlehka měnit. Objevují se služby, které počítají právě se seniory, a začínají si získávat i reklamní a public relations podporu.
Zůstaň fit
PR agentura ADison pracuje od léta pro projekt Zůstaň fit, který s podporou Nadace Vodafone spustily Univerzita Karlova a ČVUT. Služba pojmenovaná "Zůstaň fit" má pomoci seniorům provozovat aktivity, které mají rádi (třeba chodit do přírody a podobně), a přitom je zbavit strachu z toho, že v případě náhlého zhoršení zdravotního stavu zůstanou někde bez pomoci. Jde v podstatě o "chytrou krabičku", kterou senior nosí u sebe a může jejím prostřednictvím zavolat do asistenčního centra. Přístroj také monitoruje pohyb, takže může automaticky rozpoznat problém a asistenční centrum se ozve samo. Původně česká služba se postupně rozvíjí i v dalších státech Evropské unie, například ve Švédsku či na Slovensku. Právě v severských zemích získal projekt Zůstaň fit podporu vlády a obcí. ADison původně zajišťoval projektu tiskovou konferenci, vzájemná spolupráce ale pokračuje.
Myslete i na další podporu
"Existuje řada start-upů a startupových služeb, které získají nějaký grant nebo nadační podporu na svůj vznik, ale ne už na další podporu na trhu a na uplatnění v praxi, jednoduše ne na marketing," říká Alžběta Pavlínová, PR director a partner agentury ADison. Projektů zaměřených na pomoc s aktivním trávením stáří přitom přibývá. Hned v několika českých městech se objevuje třeba trend budovat tzv. fitness a workout parky zaměřené na seniory. Týká se to například Prahy (Praha 8, Praha 4), Bohumína, Sokolova a dalších měst.