11.9.2014 - Leo Express přidá jeden spoj do Starého Města

Zdroj: Slovácký deník
Ročník a číslo: 213
Strana: 1
Autor: Jarmila Kuncová

České dráhy se chystají ve Zlínském kraji nasadit moderní vlaky. Rozhodne se příští rok

Region – České dráhy vypouštějí na tratě v Česku nové moderní soupravy Railjet. Cestující ve Zlínském kraji se však luxusními vozy nesvezou stejně jako jednotkami Pendolino. Také Ministerstvo dopravy plánuje otevírat další tratě konkurenčním dopravcům, Zlínský kraj ale opět na mapě zamýšlených tratí není. S výjimkou jediného spoje soukromého dopravce Leo Express se tak lidé v regionu musejí spokojit, lidově řečeno, s tím, co jede. Výběr jako na některých jiných tratích prakticky neexistuje.

"Mrzí mně, že kraj zůstává stranou"

"Hrozně mě mrzí, že náš kraj zůstává stranou zájmu železničních dopravců. Člověk jen čte, jak tam budou jezdit nové vlaky, tam rozšíří spoje a tady jako by se zastavil čas," myslí si například Jan Holý. Podle něj je mrzuté, že nasazování moderních vlaků kraj míjí. "RegioJet do Ostravy a nejnovější rakouské soupravy Českých drah Railjet naším krajem nepojedou," posteskl si. To potvrdila i mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. "Soupravy Railjet jsou zakoupeny a dle mezinárodní dohody s rakouskou železnicí ÖBB budou nasazeny na linku Praha–Brno–Vídeň–Graz, která vede mimo Zlínský kraj," vysvětlila. Při výběru dopravce mají cestující v kraji stále velmi omezené možnosti. Pouze jednou denně přes region projíždí Leo Express, jehož trasa vede z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště se zastávkou v Otrokovicích, Hulíně, Přerově, Olomouci a Praze. Cestující jej mohou využívat od prosince loňského roku.

Do hlavního města dvakrát denně

Kdo je příznivcem komfortního cestování, může se těšit. Soukromý dopravce totiž ve Zlínském kraji hodlá rozšířit svou nabídku. "Po roce úspěšného provozu, během kterého se nám podařilo získat mnoho spokojených a věrných zákazníků, rozšíříme nabídku spojů na této trase na celkem čtyři spoje denně. Dva pojedou ve směru do Prahy a dva do Starého Města u Uherského Hradiště," prozrazuje mluvčí společnosti Leo Express Petra Valentová. Za první rok provozu prý na jediné lince do Zlínského kraje přepravili padesát tisíc cestujících. "A to i přesto, že zde jezdíme zatím pouze jedním párem spojů. Jedná se tedy o velice úspěšnou trasu," dodává Petra Valentová. Podle mluvčí Českých drah však nejsou o komfort ochuzeni ani zákazníci této společnosti."Zlínskýkrajkřižujídvě mezistátní hlavní linky, Varšava–Otrokovice–Vídeň a Praha–Vsetín–Žilina. Na tyto linkynasazujemepodohoděse zahraničními železnicemi z Polska, Rakouska a Slovenska moderní klimatizované vlaky EuroCity/InterCity," uvedla. Do této skupiny patří podle ní i spoje z Prahy přímo do Zlínského kraje.

Moderní vozy pak dráhy začaly postupně nasazovat i na rychlíkové tratě. Jako první prý byly řídicí vozy na lince Brno–Břeclav–Staré Město– Olomouc. Disponují klimatizací, elektrickými zásuvkami a jsou bezbariérové. Další typ je podle ní nasazován od léta. "Jedná se o kombinovaný vůz první a druhé třídy, také s klimatizací, elektrickými zásuvkami a dalšími moderními prvky," podotýká Kateřina Šubová. A další zlepšení pohodlí pro cestující se připravuje. Vtěchto dnech například objednávají nové elektrické rychlíkové jednotky a právě Zlínský kraj má být jedním z těch, kde by do budoucna mohly jezdit. "O přesném nasazení se však rozhodne až v příštím roce v době jejich dodání od výrobce," zdůraznila mluvčí ČD.

Do Zlínského kraje by rád vyrazil po kolejích se svými žlutými vlaky i RegioJet společnosti Student Agency, zatím to však není možné. "Dáváme prostor ostatním dopravcům," konstatuje mluvčí Student Agency Petra Nováková. Firma podle ní ve Zlínském kraji nabízí cestujícím jen autobusovou dopravu. O tu vlakovou se také snaží, ale neúspěšně. "Rozšiřování služeb ve Zlínském kraji je otázkou výběrových řízení na tratích, které vypíše Ministerstvo dopravy," podotýká Petra Nováková. Cestující si ale ještě počkají. "Ve Zlínském kraji v dohledné době žádná taková výběrová řízení na rychlíkových tratích neplánujeme," potvrdil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

PŘEHLED VLAKŮ

REGIOJET
Vlaky RegioJet společnosti Student Agency do Zlínského kraje nezajíždějí. Cestující se jimi mohousvézt pouze na trati Ostrava–Olomouc–Praha a zpět. Soukromý dopravce do Zlínského kraje zajíždí pouze autobusovými spoji. O rozšíření nabídky pro cestující ve Zlínském kraji o vlaky však v budoucnu usilovat chce.

LEO EXPRESS
Vlaky Leo Express společnosti Leo Express do Zlínského kraje zajíždějí. Cestující se jimi mohou svézt na trati Ostrava–Olomouc–Praha a zpět, a Praha–Olomouc– –Otrokovice–Staré Město a zpět. Soukromý dopravce od poloviny prosince zvýší počet spojů do Zlínského kraje z jednoho spoje v obou směrech za den na spoje dva.

PENDOLINO
Vlaky SC Pendolino společnosti České dráhy do Zlínského kraje nezajíždějí. Cestující se jimi mohousvézt pouze na trati Ostrava–Olomouc–Praha a zpět a prodlouženích do Bohumína a Františkových Lázní. O jejich zajíždění do našeho regionu dráhy neuvažují.

RAILJET
Vlaky Riljet společnosti České dráhy do Zlínského kraje nezajíždějí. Cestující se jimi mohou svézt pouze na trati Praha–Brno–Vídeň–Graz a zpět. O jejich zajíždění do našeho regionu České dráhy neuvažují.


Počet zhlédnutí: 2 118

Zpět

Moravskoslezský kraj
Těšínské Slezsko
Místní akční skupina bohumínsko

Úřední hodiny

Úřední hodiny pro veřejnost

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00

Podatelna a informační centrum

Po: 7:00 - 17:00
Út: 7:00 - 14:00
St: 7:00 - 17:00
Čt: 7:00 - 14:00
Pá: 7:00 - 13:00

Hlavní pokladna

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:30
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:30
Pá: 8:00 - 11:30

Budova A, číslo dveří A221 (2. NP)
596 092 274

Pokladna - odbor správy domů

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:00
Pá: 8:00 - 11:00

Budova B, číslo dveří B204 (2. NP)
596 092 261

10 °C