Zpravodajství
6.10.2014 - Den železnice: parní vlak, ale také historické tramvaje
Zdroj: Moravskoslezský deník
Ročník a číslo: 234
Strana: 3
Autor: Břetislav Lapisz
Bohatý program nabídl i Ostravanům první říjnovou sobotu Den železnice
Ostrava - Už deset minut po půl deváté vyrazil z prvního nástupiště historický parní vlak v čele s lokomotivou 464.202 na cestu do nedalekého Bohumína. Další jízdy následovaly ve dvouhodinových intervalech až do 16.40 hodin. V areálu ČD na hlavním nádraží si zájemci mohli prohlížet například pracoviště depa společnosti ČD Cargo a v areálu ve Skladištní ulici zase předváděli svou techniku a zručnost pracovníci Správy železniční dopravní cesty. K vidění byly i zajímavé ukázky práce hasičů. Přístupné bylo také řídicí stavědlo stanice Ostrava – hlavní nádraží. Společnost AWT pak nabízela vyhlídkové jízdy zvláštními vlaky po síti svých vleček a k vyhlídkovým jízdám se připojila i historická vozidla Dopravního podniku Ostrava.
V Železničním muzeu moravskoslezském na nádraží Ostrava střed si pak zájemci mohli prohlédnout expozici s novou modelovou železnicí. Hlavně pro kluky od těch menších až po ty dříve narozené byla velkou atrakcí replika řídicího pultu lokomotivy řady 749 v areálu ČD Cargo na hlavním nádraží. "Instruktor mi poradil, jak na to, a už se mi na obrazovce ukazovalo to, jak se dívá na koleje před sebou strojvůdce z lokomotivy. Musel jsem dávat pozor na semafory a návěstidla, a také při odjezdu ze stanice," pochvaloval si Martin Kolář z Ostravy, který si jízdu na trenažéru vyzkoušel. Jeho kamarád Štěpán zase přiznal, že se sice rozjel rychle, ale až moc, takže nakonec přejel jednu ze stanic, kde měl nabrat další pasažéry.