27.11.2014 - Nemožné na počkání, zázraky do dvou dnů

Zdroj: Karvinský deník
Ročník a číslo: 277
Strana: 5
Autor: red

Novojičínsko – Řeznictví H+H se pomalu, ale jistě stává na Novojičínsku pojmem. Zákazníci hledající kvalitu a tradiční formy zpracování masa a uzenin míří právě do 24 prodejen, které jsou rozprostřeny po celém Moravskoslezském kraji. Kdo vede firmu H+H, jak se k ní dostal, na co klade největší důraz a další zajímavosti prozradil v rozhovoru jednatel společnosti Ing. Karel Pilčík.

Pane Pilčíku, kdybyste měl budoucím zákazníkům představit vaši firmu, co byste o ní řekl?
Firma se jmenuje Řeznictví H+H, s. r. o. Název jsme převzali od jejího zakladatele, pana Vladimíra Hájka. Tomu se za dvě desítky let podařilo vybudovat síť maloobchodních prodejen masa a uzenin. Přestože začínal v Dobré u Frýdku­Místku, postupně své obchody otevíral také v dalších městech. Po zvýšení poptávky po vlastních výrobcích koupil bývalou budovu jatek v Hladkých Životicích, kterou předělal na bourárnu a výrobu.

Kdy jste firmu převzal vy?
V polovině roku 2011.
Naše rodina vlastní MP Krásno, tedy společnost, která patří mezi tři největší v republice ve výrobě masných výrobků. Protože potřebovala na pulty prodejen zajišťovat také čerstvé bourané maso, které se dříve nakupovalo jinde, hledali jsme cestu, díky níž bychom byli schopni bourat hovězí a vepřové maso a dodávat ho do sítě prodejen. V roce 2011 jsme se s panem Hájkem, který naopak zvažoval prodej své firmy, dohodli. Nabídka nás zaujala, mimo jiné také díky své poloze. Protože MP Krásno má centrálu ve Valašském Meziříčí a výrobní závod v Ostravě­ ­Martinově, kde vyrábí trvanlivé a fermentované výrobky. No a Hladké Životice jsou přesně na spojnici této cesty.

Od čeho se odvíjí název firmy?
Řeznictví H+H byla zavedená značka související se jménem jejího zakladatele. Protože na ni byli zákazníci zvyklí, rozhodli jsme se ji ponechat a do názvu přidat pouze slovo Řeznictví, pro případ rozmachu do dalších regionů, kde tato značka zatím není známá.
I z ponechání názvu je cítit, že si potrpíte na tradice. Jsem z valašského řeznického rodu. Už šest generací se Pilčíkovi pohybují v řeznickém oboru a tuto tradici chci i nadále udržet. Takže jen budovat na kvalitních základech po panu Hájkovi, ale celou společnost rozvíjet v duchu řeznických tradic rodiny Pilčíkovy.

Máte nějaké krédo?
Osobně používám "Nemožné na počkání, zázraky do dvou dnů". Takto se ostatně naše firma snaží před zákazníky vystupovat. Ale vážně, při obchodní spolupráci vždy opakuji, že jsme "rodinné řeznictví s tradicí". Snažíme se nedělat výrobky průmyslově, ale naopak se držet tradičních způsobů výroby. Chceme zůstat menšími dodavateli, nikoliv s obrovským množstvím výrobků, ale raději s výrobky top kvality.

Jaké je portfolio vašich výrobků?
Zákazníkům nabízíme vše, o co mají zájem a je v našich možnostech to kvalitně vyrobit – od klobás, párků, drobných jemných výrobků po salámy všech druhů. Dále máme spoustu specialit – různě lisované boky, lahůdkové pečínky, které jsou speciálně dělané ve formách. Také sekané, šunky, uzená masa.

Který váš výrobek je u zákazníků nejoblíbenější?
Vloni jsme přišli na trh s klobásou z udírny, která se stala během tři čtvrtě roku topkou. Kromě ní je to určitě Trefilova masopustní klobása, která je naší vlajkovou lodí. Jedná se o klobásu od zavedeného novojičínského řezníka, který nám poskytl svou recepturu. Získali jsme na ni certifikát Klasa a Regionální potravina roku 2011. Kromě těchto dvou klobás se za nejoblíbenější výrobek dá označit také šunka nejvyšší jakosti, kterou jsme začali vyrábět v polovině loňského roku. Ta se také okamžitě vyhoupla v prodejnosti mezi nejoblíbenější výrobky.

Připlatí si zákazníci za kvalitu, anebo jdou hlavně po ceně?
V našich prodejnách cítíme, že lidé si už raději připlatí za kvalitu, než aby si koupili výrobky z náhražek. Ty u nás ostatně ani nenajdou.
Navíc to dnes vnímáme i tak, co se týká zejména vepřového masa, protože je doba rychlá, lidé chtějí pěkně opracované kusy masa bez tuku. Některé dnešní mladé hospodyňky nejspíš ani nevědí, co by si s tím počaly. Neumí už tak vařit jako naše maminky, které za dávných dob koupily maso s kostí i tukem a musely jej umět kompletně zpracovat. Navíc je v této době snaha jíst co nejméně tučné výrobky.

Co speciality, třeba líčka? Dají se u vás běžně sehnat?
Speciality jako hovězí líčka se u nás samozřejmě sehnat dají, stejně jako například oháňka. Nicméně zákazníci musí počítat s tím, že denně se u nás v celé zemi porazí zhruba 700 až tisíc kusů dobytka, mladých býků. Denně máme objednávky na sto až sto padesát kilo oháněk. Jedna oháňka váží kilo až dvě, a k nám se jich za týden dostane možná tak padesát. To je ve výsledku sto kilo. Protože nechceme nakupovat mražené nebo ze zahraničí, nabízíme oháňky jako standardní zboží, nicméně upozorňujeme na jejich nedostatek. Stejné je to i s hovězími líčky. Zákazníci pak musí také počítat s tím, že se snažíme sortovat odbyt tak, aby se postupně dostalo na všechny.

Máte v našem kraji silnou konkurenci?
Máme, a řekl bych, že velmi silnou. Výrobců ve stejné velikosti, jako jsme my, je hodně. Snažíme se proto o kvalitu, důraz na tradice a maloobchodní prodej. Abychom přilákali zákazníky, snažíme se o akční nabídky a nejrůznější marketingové akce, kterými se lidem připomínáme. V současné době je na prodejnách soutěž o dárkové kufříky plné uzeniny a tablet. Samozřejmostí je u nás také vývoj nových výrobků, které zákazníkům nabízíme.

Kde všude mohou lidé Řeznictví H+H najít?
V současné době máme 24 prodejen v celém Moravskoslezském kraji a ve Vsetíně ve Zlínském kraji. Za roky 2011 až 2013 byly Svazem zpracovatelů masa oceněny tři naše prodejny jako nejlepší v Moravskoslezském kraji. Prodejna Bohumín byla dokonce vyhodnocena jako Řeznická prodejna roku 2013 v celé ČR. Na tyto i další úspěchy, kterých dosahujeme díky našim kvalitním zaměstnancům, jsem velmi hrdý.

Vaše plány do budoucna?
Díky možnosti odkoupení prodejní sítě společnosti Inpost, která měla centrálu v Kunovicích u Uherského Hradiště, Řeznictví H+H začátkem roku 2015 převezme část těchto maloobchodních prodejen ve Zlínském a Jihomoravském kraji. Ve výsledku to znamená dalších třináct prodejen od Zlína po Břeclav. Síť nebude tak hustá jako v Moravskoslezském kraji, ale značku H+H dostaneme i mimo tento kraj.


Nemožné na počkání, zázraky do dvou dnů - Zvětąit
Velikost: 400 x 345 bodů - 58 kB

Pro detail článku/fotky klikněte na danou zmenšeninu fotografie.
Počet zhlédnutí: 3 088

Zpět

Moravskoslezský kraj
Těšínské Slezsko
Místní akční skupina bohumínsko

Úřední hodiny

Úřední hodiny pro veřejnost

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00

Podatelna a informační centrum

Po: 7:00 - 17:00
Út: 7:00 - 14:00
St: 7:00 - 17:00
Čt: 7:00 - 14:00
Pá: 7:00 - 13:00

Hlavní pokladna

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:30
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:30
Pá: 8:00 - 11:30

Budova A, číslo dveří A221 (2. NP)
596 092 274

Pokladna - odbor správy domů

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:00
Pá: 8:00 - 11:00

Budova B, číslo dveří B204 (2. NP)
596 092 261

10 °C