13.2.2015 - Pětice železničářů půjde před soud

Zdroj: Vyškovský deník
Ročník a číslo: 37
Strana: 1
Autor: Martina Hašková

Krajští policisté před časem ukončili vyšetřování vlakového neštěstí, které se v roce 2011 stalo u Křižanovic, s návrhem na obžalobu. Státní zástupce už ji podal.

Vyškovsko – Několik měsíců čekali krajští policisté na znalecký posudek z oblasti dopravy, aby mohli ukončit vyšetřování případu ze začátku června 2011, kdy u Křižanovic vykolejil nákladní vlak. Nikdo se při neštěstí nezranil, vzhledem ke stavu trati to prý však byla jenom náhoda. Na konci prosince policisté případ předali státnímu zastupitelství. "Dokazování bylo rozsáhlé. Vyšetřování jsme ukončili s návrhem na podání obžaloby, a to pro obvinění z obecného ohrožení z nedbalosti. Práce na případu trvala dlouho i proto, že jsme čekali na důležitý znalecký posudek z oblasti dopravy, který hovoří o tom, že trať byla v místě nehody ve špatném stavu," informovala mluvčí jihomoravské policie Petra Vedrová.

V kolejišti údajně nebylo dotažených pětadevadesát až devětadevadesát procent šroubů. Na základě policejního vyšetřování vyškovský státní zástupce Radek Hůlka podal obžalobu na pětici zaměstnanců Správy železniční dopravní cesty. V případě, že je soud uzná vinnými, můžou strávit za mřížemi až pět let. "Důvodem, proč jsme obžalobu podali, je, že podle výsledků vyšetřování došlo k nevyhovujícímu stavu trati v důsledku opominutí. Dalším byla neodpovídající reakce na opakované hlášení o tomto stavu. Následkem bylo vykolejení vlaku," vyjmenoval Hůlka.

Vzhledem k tomu, že se trať u Křižanovic nacházela ve špatném stavu minimálně několik dní před havárií, se podle něj jen zázrakem nestalo neštěstí, které by si vyžádalo lidské životy. "Na trati nejezdí jen nákladní vlaky, ale také osobní plné lidí. Jsme proto přesvědčení, že k obecnému ohrožení došlo," doplnil Hůlka. Správa železniční dopravní cesty se k věci nechce vyjadřovat. "Z důvodu probíhajícího řízení k věci nemůžeme nic sdělovat. Snad jen to, že v tuto chvíli jsou pro nás naši zaměstnanci nevinní," okomentoval mluvčí státní organizace Marek Illiaš.

Jak loni v červnu informoval Vyškovský deník Rovnost, Správa několik svých zaměstnanců za pochybení potrestala. Trať prošla rozsáhlou opravou. Pracovníci organizace vyměnili kolejnicové pásy v délce třiceti kilometrů. Rekonstrukce vyšla na víc než sedmdesát milionů korun. Den havárie Neštěstí se stalo 5. června 2011. Vykolejilo třináct z pětadvaceti vagónů nákladního vlaku, který směřoval do Bohumína. Havárie se obešla bez zranění, o problémech na trati se však údajně vědělo několik dní předtím, než se udála.


Počet zhlédnutí: 1 830

Zpět

Moravskoslezský kraj
Těšínské Slezsko
Místní akční skupina bohumínsko

Úřední hodiny

Úřední hodiny pro veřejnost

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00

Podatelna a informační centrum

Po: 7:00 - 17:00
Út: 7:00 - 14:00
St: 7:00 - 17:00
Čt: 7:00 - 14:00
Pá: 7:00 - 13:00

Hlavní pokladna

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:30
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:30
Pá: 8:00 - 11:30

Budova A, číslo dveří A221 (2. NP)
596 092 274

Pokladna - odbor správy domů

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:00
Pá: 8:00 - 11:00

Budova B, číslo dveří B204 (2. NP)
596 092 261

26 °C