Zpravodajství
17.2.2015 - Škola hrou. A platí to i pro svět financí
Zdroj: Karvinsko
Ročník a číslo: 7
Strana: 2
Autor: Michaela Zormanová
Bohumín – Že interaktivní výuka a škola hrou mnohdy zmůže víc než hodiny prosezené ve školní lavici, není nic objevného. A to, že by se děti měly odmala vést k finanční či ekologické gramotnosti, ostatně také ne. A školy si to naštěstí už většinou dobře uvědomují. "Děti díky tomu, že vyrůstají v době počítačů a masmédií, stojí jakoby v informačním průvanu, a proto pokud chceme, aby jim něco opravdu utkvělo v hlavách, musíme na ně působit průběžně, nenásilně a hravě. Je to dnes, holt, trochu těžší," vysvětluje ředitel Masarykovy školy v Bohumíně Miroslav Rosík.
Právě na Masarykově škole se minulý týden odehrálo také zábavné představení pro děti, které jim vysvětlilo historii placení a platidel a naťuklo vysoce aktuální téma finanční gramotnosti. "Dětem se představení moc líbilo, když skončilo, volali, že ne, že ještě nechtějí konec," prozradil Rosík. Divadélko, které bylo určeno žákům prvního stupně a následně v trochu náročnější formě i 5., 6. a 7. třídám, bylo jedním z mnoha projektů výuky hrou, kterou škola svým žákům nabízí.
"Děláme různé projekty podle toho, jaká témata jsou zrovna aktuální. Například co se týče té finanční matematiky,koupili jsme i hry na bázi monopolů a proškolili učitele," popsal ředitel s tím, že ekonomická gramotnost není žádný módní výstřelek. Spíše nový název a částečně také nové uchopení tématu, kterým se vzdělávání zabývá již dlouho. "Rodinný rozpočet je v osnovách občanské výuky již mnoho let, stejně tak třeba úrokování v matematice. Ale poté, co vidíme, co se děje na trhu, je jasné, že je třeba tvořit nové projekty, cíle a výukové záměry a téma dále rozvíjet," uzavřel Rosík.
Foto: FINANČNÍ GRAMOTNOST pro děti: lektoři vše vysvětlují formou hry.
Foto:Michaela Zormanová