Zpravodajství
24.7.2015 - Záznamové zařízení je stále uvnitř vlaku
Zdroj: Karvinský deník
Ročník a číslo: 171
Strana: 5
Autor: Zpravodajové deníku
Zaměstnanci železničního depa Českých drah odstraňovali v Bohumíně zdemolované kusy pendolina, které ve středu ráno narazilo do kamionu na železničním přejezdu ve Studénce. Poté vlak převezou do domovského depa v Praze k odborné prohlídce
Ostrava, Bohumín – Rozsah poškození, oprav a celkový stav soupravy po nehodě bude znám až po komisionální prohlídce odborníků a techniků. Ti by se na poškozené pendolino měli podívat v úterý v pražském depu, kam se bude vlak převážet. "Termín byl předběžně stanoven na úterý. Nyní pendolino připravujeme na převoz do Prahy, protože doposud to nebylo možné," řekl Deníku technik Depa kolejových vozidel Praha (DKV) Jan Studeník.
Co dělají v depu
Poškozený vlak byl odtažen ze Studénky do depa v Bohumíně včera ve dvě hodiny ráno. Uvnitř nezůstaly žádné osobní věci cestujících, pouze doklady strojvedoucího, ke kterým se technici v Bohumíně pracně snažili dostat. Přední vagon byl podle nich v podstatě neprůchozí, protože do něj hasiči ještě před cestou do depa naložili nejrůznější věci. "Přepravu poškozené soupravy zajistil zvláštní nehodový vlak, který je vybaven vyprošťovací technikou pro přepravu poškozených a nepojízdných lokomotiv, vozů a souprav. Nyní jsme v kontaktu s výrobcem vlaků a jeho experty," vyjádřil se k dané situaci mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Právě experti by měli vidět také záznamové zařízení, takzvanou černou skříňku, která je stále uvnitř poškozeného vlaku. Záznam nemá formu videa. Odborná komise by z něj měla zjistit, jakou rychlostí pendolino doopravdy jelo, jestli strojvedoucí brzdil a další důležitá fakta. "V pendolinu byla umístěna i online kamera, ale ta neposílá video, pouze zobrazuje sekvenci fotek, které jedou za sebou," vysvětloval technik DKV a specialista na pendolina Jan Studeník. Ten také dodal, že snímky z této kamery jsou opravdu jen pro cestující a neslouží k záznamu videa.
Co dělají na trati
Zabezpečovací technici už na trati umisťují nová návěstidla. Pracovníci provedou takzvanou defektoskopii těch kolejí, na kterých došlo k nehodě za pomoci speciálního radaru. "Tato práce spočívá v rentgenovém snímání kolejnic, ze kterého se zjistí případné trhliny či jiné vady, které nejsou běžným okem vidět. Trosky nákladního automobilu byly vláčeny vlakovou soupravou nějakých 300 až 350 metrů a doslova je přeoraly. Také jsou poničeny ovladače výhybek," komentoval situaci na trati mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SDŽC) Jakub Ptačinský. Znamená to, že na dvou kolejích včera odpoledne vlaky stále nejezdily a další koleje fungovaly pouze v omezeném provozním režimu. Průměrná doba zpoždění vlaků byla pět až deset minut. Cestující mohou výluku na trati očekávat ještě i 25. července, v neděli by už lidé měli cestovat pouze vlaky.
---
VIDEA A FOTOGALERIE na www.novojicinsky.denik.cz
Foto: HRANA NÁSTUPIŠTĚ na studéneckém nádraží.
Foto: UVNITŘ POŠKOZENÉHO PENDOLINA se stále nachází takzvaná černá skříňka. Deník přináší pohled do zdemolované přední části vlaku z depa v Bohumíně.
Foto: Deník/Lukáš Kaboň
Foto: Deník/Ivan Pavelek