16.3.2016 - Vše, co lidi štve na nemocnici

Zdroj: Karvinský deník
Ročník a číslo: 64
Strana: 1
Autor: Richard Kutěj

Ale také žádosti o radu či pochvaly. To vše řeší nemocniční ombudsmani.

Karvinsko – Stížnosti na chování a přístup personálu, nespokojenost s tím, jak personál komunikuje, nesouhlas s typem léčby. Ale také dotazy třeba na to, jak umístit příbuzného do následné péče, nebo zda existuje možnost nahlédnout do jeho zdravotní dokumentace. Takto pestrá bývá práce nemocničních ombudsmanů, kteří už dnes běžně fungují ve většině nemocnic nejen karvinského okresu.V krajských nemocnicích regionu fungují ombdusmani od podzimu roku 2013 a za tu dobu řešili už více jak 600 podnětů, svého ombudsmana má ale například také bohumínská městská nemocnice.


A jak to tedy vypadá v praxi a co ombudsmani dělají, když dojde k výše uvedeným sporům? "Hovořím s konkrétním zaměstnancem a jeho vedoucím. Za velice přínosné považuji také osobní setkání obou stran. Tím se vyřeší mnoho zbytečných nejasností a učí nás to vidět pohledem z druhé strany," říká Andrea Kopáčková, která funkci ombudsmana vykonává pro Nemocnici s poliklinikou Karviná­ Ráj.


"Většinou obě strany vnímají konfliktní situaci po svém a pokud nejsou svědkové, je těžké objektivně rozhodnout. V těchto případech navrhuji osobní schůzku, na které je čas a prostor v klidu stížnost podrobněji projednat či vysvětlit určité nejasnosti. Vždy je ale i dobrá zpětná vazba,” podotýká pak ke stížnostem Zina Nováčková z bohumínské městské nemocnice.

Její kolegyně z Nemocnice s poliklinikou Havířov Renata Tydlačková pak radí, podávat případné stížnosti spíše písemně. Také to může celý proces usnadnit. "Ústní stížnost je možno podat také, ale raději doporučujeme písemnou formu. Při slovním podání může dojít k případnému zkreslení či nepřesnostem," doporučuje.


V Bohumíně a v Havířově pak více podnětů podávají pacienti lůžkových oddělení a jejich příbuzní. V Karviné převažují zase podněty z místních ambulancí. Jak se pak shodují všechny oslovené dámy, řeší ale také stížnosti, které se pak ukáží být neoprávněné. "Stává se tak například z neznalosti stavu věci a podobně. Velkou úlohu tady hrají i emoce, protože lidé mají strach o zdraví či život blízkého člověka," vysvětluje Zina Nováčková z Bohumína.


Jak již bylo uvedeno, dámy v rolích ombudsmanů neřeší rozhodně jen spory. K jejich práci patří i schopnost kdykoli poradit a podat pomocnou ruku. "Jsou to dotazy na regulační poplatky za pohotovost, dotazy na možnosti umístění příbuzného do následné péče a další," říká Renata Tydlačková. A samozřejmě zde patří i ty nejvíce příjemné chvíle. To když přijde poděkování či pochvala za péči v dané nemocnici.


Počet zhlédnutí: 1 965

Zpět

Moravskoslezský kraj
Těšínské Slezsko
Místní akční skupina bohumínsko

Úřední hodiny

Úřední hodiny pro veřejnost

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00

Podatelna a informační centrum

Po: 7:00 - 17:00
Út: 7:00 - 14:00
St: 7:00 - 17:00
Čt: 7:00 - 14:00
Pá: 7:00 - 13:00

Hlavní pokladna

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:30
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:30
Pá: 8:00 - 11:30

Budova A, číslo dveří A221 (2. NP)
596 092 274

Pokladna - odbor správy domů

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:00
Pá: 8:00 - 11:00

Budova B, číslo dveří B204 (2. NP)
596 092 261

13 °C