Zpravodajství
1.8.2016 - Přerov: dva mosty nad železniční tratí už dosluhují
Zdroj: Přerovský deník
Ročník a číslo: 178
Strana: 1
Autor: Petra Poláková - Uvírová
Město nechalo zpracovat odborný posudek. Zjistil, že je stavební stav nosné konstrukce špatný Přerov – Dva mosty, které vedou nad železniční tratí v Přerově, už jsou v nevyhovujícím technickém stavu. Koroze, deformace výztuh, oslabení nosných prvků. To je jen stručný výčet problémů vytížených a frekventovaných mostů, které vedou nad železniční tratí. Zjistil to odborný posudek, který nechalo zpracovat město.
Komunikaci využívají v hojné míře řidiči aut, kteří cestují z Přerova do Dluhonic, anebo se potřebují dostat k chemičce Precheza. Slouží ale i lidem z nedalekých ubytoven, pro něž jsou mosty jedinou spojnicí s městem. Trasa je vytížená nejen auty, ale i cyklisty a chodci. Dva na sebe navazující mosty jsou podle radních v nevyhovujícím technickém stavu a město nyní řeší, co dál. "Na oba mosty jsme nechali zpracovat posudek. Odborníci nám doporučují nechat je řízeně dožít a soustředit se na přípravu výstavby nových a také širších mostních objektů, které budou lépe vyhovovat i požadavkům dopravy," uvedl náměstek přerovského primátora Pavel Košutek (ANO). Posudek hodnotí stavební stav nosné konstrukce známkou šest – tedy velmi špatný.
Pokračování na straně 3 Dva mosty nad železniční tratí už dosluhují
Dokončení ze strany 1
Hlavním důvodem je celoplošná koroze ocelové konstrukce, deformace výztuh a také zatékání. Odborník Michal Kužník, jenž technický stav mostů posuzoval, navíc upozornil i na průsaky nad podhled mostovky a odkapávání vody do prostoru kolejiště. Použitelnost obou mostů od něj dostala známku 3 a s ní i slovní hodnocení – použitelný s výhradou, zejména kvůli nedostatečným šířkovým poměrům s ohledem na intenzitu těžké nákladní dopravy. "Na mostě se nevyhnou dvě větší auta, přitom je poměrně intenzivně využíván chodci, byť tam není chodník. Situace v těchto místech je opravdu nebezpečná," konstatovala Lenka Škubalová z odboru koncepce a strategického rozvoje přerovského magistrátu. Celková rekonstrukce prvního mostu nad značně vytíženou dráhou Přerov – Olomouc, ale také druhého přemostění nad dráhou Přerov – Bohumín, by byla nákladná a technologicky obtížná, což uvádí i stanovisko expertů.
Přerovští radní proto na svém zasedání schválili, že odborníci z firmy Pontex provedou za téměř 300 tisíc korun podrobný geotechnický, korozní průzkum a geodetické zaměření konstrukce. "Poslouží nám jako podklad pro projektovou dokumentaci – a pak se budeme muset rozhodnout, co s mosty dál. Neznáme ještě cenu, za niž by se daly nové mosty postavit, ale pohybovat bychom se mohli i v desítkách milionů korun," uzavřel náměstek primátora Pavel Košutek.