Město Bohumín

7.12.2016 - Nádraží v kraji budou malebnější

Zdroj: Sokolovský deník
Ročník a číslo: 285
Strana: 2
Autor: redakce

Úpravy ve stanicích vyjdou na miliony korun Karlovarský kraj – Poslední, třetí etapa modernizace železniční stanice Chodov nebo výstavba nového terminálu horního nádraží v Karlových Varech. To jsou některé z akcí, které se realizují v současnosti na železnici v Karlovarském kraji. Nový terminál na horním nádraží v Karlových Varech je už ve fázi hrubé stavby, a tak si mohou lidé prohlédnout, jakou vlastně bude mít nová moderní odbavovací budova podobu.

Výstavba haly přijde na přibližně 80 milionů korun a investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty. Hala měla být původně dokončena letos, akce ale nabrala zhruba tříměsíční zpoždění. "Modernizace železniční stanice Chodov je velmi významnou regionální zakázkou za téměř půl miliardy korun. Nejdůležitějším přínosem bude zvýšení traťové rychlosti a komfortu cestování v úseku mezi stanicemi Chodov a Nové Sedlo," uvedl Pavel Stoulil, obchodní ředitel společnosti Chládek & Tintěra, která modernizaci provádí.

Cílem projektu je kompletní úprava dvou kilometrů tratě mezi oběma stanicemi a peronizace železniční stanice Chodov. Oprava se chystá také na nádraží v Chebu. Tam se mají lidé v příštím roce dočkat například bezbariérového přístupu k vlaku. "Úpravy se dotknou všech nástupišť, kde budou upraveny jejich jednotlivé délky a úpravy jednotlivých nástupišť proběhnou tak, aby splnila normové parametry. Náklady dosáhnou 516 milionů korun," sdělil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

---

ZMENY A OMEZENÍ NA ŽELEZNICI V ZÁPADNÍCH CECHÁCH V ROCE 2017

Karlovy Vary, dolní nádraží – M. Lázně Správa železniční dopravní cesty chce odstranit propadu rychlosti na této trati. Stavba zahrnuje výměnu železničního svršku. V rámci trati bude rekonstruováno i odvodnění části trati, součástí stavby je i obnova staničních kolejí v dopravnách a rekonstrukce mostních objektů. Náklady: 854 milionů Kč Termín: 12/2016 – 12/2017 Výluky: od dubna 2017

Nové perony v Chodově Stavba řeší kompletní rekonstrukci a vybudování nových peronů ve stanici Chodov, a to včetně úpravy stanice Nová Role a úseku mezi nimi (trať 144). Náklady: 506 milionů Kč Termín: 07/2016 – 11/2017

Most na trati Pňovany – Bezdružice V plánu výluk je i trať 177, kde se má opravovat most přes řeku Mži. Problém je s objízdnou trasou pro autobusy, která je mnohem delší, a cestující nestihnou navazující spoje.

PENDOLINO ZŮSTÁVÁ. Do západních Čech budou i nadále zajíždět denně dva páry vlaků SC Pendolino – z Chebu (do Ostravy) a z Františkových Lázní (do Bohumína). I nadále platí, že mezi Plzní a Fr. Lázněmi není nutná místenka (pendolina jezdí místo klasických rychlíků).

Cheb a Karlovy Vary propojí cyklovlak Na trati 140 vyjedou v létě nové cyklovlaky. Od 1. července do 3. září mohou lidé mezi Chebem a Karlovými Vary využít vlak CYKLO OHŘE, z Chebu vyjede v 8 hodin, v opačném směru v 9:15 hod. Vlaky pojedou jako spěšné, zastaví ve stanicích a zastávkách kolem cyklostezky Ohře, nebudou zajíždět do Chodova a je možné v nich najednou přepravit až 40 jízdních kol.

Nový soukromý dopravce na trati mezi Plzní a Mostem Od neděle 11. prosince 2016 převezme provoz většiny rychlíků na trati 160 (Plzeň – Most) soukromý dopravce GW Train Regio, České dráhy budou vypravovat pouze dva páry rychlíků. Jízdní řády se příliš neliší, přibude večerní spoj. Problém by mohl být hlavně s tím, že dopravci si neuznávají jízdenky, pro vlaky Českých drah a ústecké společnosti GW Train Regio tedy musíte mít samostatné jízdenky.

Přímé spojení do Radnic Na trati 176 (Plzeň – Radnice) přibudou k vlakům s přestupem v Chrástu také přímé spoje z Plzně do Radnic a zpět. Vlaky pojedou ve dvouhodinovém taktu, obsluhují je soupravy Regionova.

Další práce v Plzni Koncem tohoto roku startuje další etapa přestavby plzeňského hlavního nádraží, která velmi ovlivní dopravu v centru Plzně i cestující na železnici. S přestavbou mostů na Mikulášském náměstí čekají cestující komplikace a výluky. "Ochromená bude prakticky polovina nádraží," upozorňuje šéf regionálního centra pro osobní dopravu Vladimír Kostelný s tím, že přesné doby výluky a jejich rozsah zatím není stanoven, aktuálně se počítá kapacita tratí při uzavření jednoho mostu. Stavba dokončuje přestavbu plzeňského nádraží. Náklady: 1,45 miliardy Kč Termín: 11/2016 – 03/2019 Výluky: Kvůli pracím na mostech budou ovlivněny zejména spoje na tratích Plzeň – Domažlice a Plzeň – Cheb.



    Městský úřad