Město Bohumín

18.1.2017 - Město Přerov usiluje o dotaci na stavbu dvou nových mostů

Zdroj: Přerovský deník
Ročník a číslo: 15
Strana: 2
Autor: Petra Poláková - Uvírová

Konstrukce nad železniční tratí v ulici Dluhonská jsou zrezivělé. Stavba přijde na sto milionů

Přerov – O dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury na zbudování dvou nových mostů nad železniční tratí v Dluhonské ulici usilují přerovští radní. Město doufá, že se stavbu podaří zahájit co nejdříve – stávající konstrukce jsou totiž zrezivělé a nevyhovují ani šířkové parametry. "Žádost o dotaci musí být podána do konce ledna. Podle podmínek poskytovatele dotace pro rok 2017 bude město žádat o sto procent uznatelných nákladů, což podle zpracovaného rozpočtu činí zhruba 94 milionů korun," upřesnil náměstek přerovského primátora Petr Měřínský (ANO). Celkové náklady projektu i s podílem města ve výši 19 milionů korun byly vyčísleny na 113 milionů 97 tisíc korun včetně DPH. Na přípravné práce už přitom město vynaložilo částku tři miliony korun. Termínem pro podání žádostí je 31. leden. Optimistickým scénářem je, že se začne stavět už letos nebo nejpozději v příštím roce. "Tato investiční akce by měla být koordinována s plánovaným rozšířením Polní ulice, které chystá kraj, ale také dalšími dopravními stavbami," doplnil Měřínský. Mosty přes železniční tratě Přerov – Česká Třebová a Přerov – Bohumín prošly loni v červenci mimořádnou prohlídkou. Už tehdy odborníci vyhodnotili technický stav nosných konstrukcí jako velmi špatný. "Konstrukce trpí celoplošnou korozí, deformací většiny svislých výztuh a pravděpodobně zatékáním a korozí vrstvených nýtovaných plechů na přírubách hlavních nosníků," vyjmenovala hlavní problémy mluvčí přerovského magistrátu Lenka Chalupová.

Nedostatečné jsou i šířkové poměry – na mostě se nevyhnou dvě nákladní auta a riskantní je cesta směrem k chemičce i pro chodce a cyklisty, kteří mnohdy kličkují mezi nákladními auty. Zchátralé mosty budou odstraněny a nahradí je nové. Stávající pilíře sice zůstanou, ale mostovky, které jsou příliš úzké, se zbudují znovu. "Podjezdná výška nad tratí je 4,6 metru, ale podle normových parametrů by to mělo být 5 metrů. Z těchto důvodů se připravuje výstavba nových širších mostních objektů s jednostranným chodníkovým pásem," řekla mluvčí. Nová komunikace na mostech by měla mít šířku sedm metrů a jednostranný chodníkový pás jeden a půl metru. "Je také snaha snížit podélný sklon ze 7,5 procenta na 6,5 % a zvýšit podjezdnou výšku na pět metrů," uzavřel náměstek primátora Pavel Košutek (ANO).

---

"Konstrukce trpí celoplošnou korozí, deformací většiny svislých výztuh a pravděpodobně zatékáním a korozí vrstvených nýtovaných plechů na přírubách hlavních nosníků."

Lenka Chalupová, mluvčí přerovského magistrátu



    Městský úřad