Město Bohumín

15.2.2018 - Reorganizace odboru kolejových vozidel GŘ ČD

Zdroj: Zájmy strojvůdce
Ročník a číslo: 39
Strana: 1
Autor: redakce

O nezbytné reorganizaci odboru kolejových vozidel (O12) GŘČD a o reorganizaci DKV se hovořilo již mnoho let a nyní bylo přijato rozhodnutí, že segmenty provozu i opravárenství budou řízeny centrálně. Představenstvo ČD v závěru loňského roku přijalo dokument "Změna organizačního uspořádání úseku techniky, servisu a majetku (UTSM) od 1. 2. 2018". Cílem je zefektivnit celý systém řízení OKV. Je to první krok k realizaci nové náplně odborných útvarů na úseku, který řídí Miroslav Kupec jako člen představenstva ČD pro servis, techniku a majetek, tedy k vytvoření nových řídících linií pro samostatné řízení kolejových vozidel a správy a údržby kolejových vozidel s celorepublikovou působností. Stávající OKV byl rozdělen na tři nové útvary GŘ ČD:

· Odbor kolejových vozidel (O12 GŘ ČD), do jehož gesce náleží průřezové činnosti, například přejímka a kvalita, ekonomika OKV a podobně. Nově se odbor člení na oddělení analýz a oddělení kvality a životního prostředí.

· Odbor provozu kolejových vozidel (O18 GŘ ČD), do jehož gesce spadá problematika provozu kolejových vozidel, včetně přípravy jízdního řádu a organizace práce provozního personálu. Odbor se člení na oddělení provozu a oddělení bezpečnosti železniční dopravy.

· Odbor správy a údržby kolejových vozidel (O20 GŘ ČD), do jehož gesce patří údržba vozidel a péče o budovy a infrastrukturu ve stávajících DKV a na jeho pracovištích. Tento odbor se člení na oddělení údržby interiérových železničních kolejových vozidel a oddělení údržby lokomotiv.

Zrušeny byly dvě položky "zástupce ředitele OKV GŘ ČD" a došlo ke jmenování ředitelů nových odborů GŘ ČD. Od 1. února do 30. června 2018 je řídí: Odbor kolejových vozidel GŘ ČD ing. Rostislav Novák; Odbor provozu kolejových vozidel GŘ ČD ing. Tomáš Mohr; Odbor správy a údržby kolejových vozidel GŘ ČD ing. Pavel Rešl. Manažerskou smlouvu mají na dobu určitou, a sice do konce června tohoto roku. Po tomto datu budou buď potvrzeni ve své funkci, nebo dojde k personální změně.

V době od 1. 2. do 30. 6. 2018 budou stávající depa kolejových vozidel (DKV) zachována. Později budou zřízena a vybudována oblastní centra pro provoz a údržbu. Vrchní přednostové budou koordinovat činnost jednotlivých částí. Pokud jde o centra provozu, budou pravděpodobně zřízena v Praze, v Plzni a v Bohumíně. Centra údržby by měla být zřízena v Praze, Plzni, Brně a Olomouci. Není ale vyloučeno, že ještě dojde k určitým modifikacím.

Vedoucí provozu a údržby v depech budou již přímo podřízeni ředitelům těchto nových odborů GŘ ČD. Ke změnám dojde i na úseku stávající provozní jednotky Depo historických vozidel (DHV), kde musí být striktně sledovány a řízeny náklady spojené s údržbou a provozem historických vozidel. Dojde také ke zrušení neproduktivních a opuštění některých zbytných pracovišť. Zaměstnanci dotčení touto změnou dostanou nabídku jiného zaměstnání s možností dojíždění v délce trvání do jedné hodiny cesty vlakem.

V oblasti zásobování bude dokončena centralizace. Nákupčí přejdou pod jednotku Zásobovací centrum Česká Třebová a budou centrálně zajišťovat nákup náhradních dílů. Díky tomu budou strategické náhradní díly deponovány centrálně a o jejich použití rozhodne v případě potřeby ředitel útvaru. Opravy HKV a vozů budou nadále prováděny jen na vybraných pracovištích, kde dojde k zásadním investicím do technického vybavení, pracovních podmínek zaměstnanců a do pracovního prostředí. Přinese to efektivní využití investic. S použitím zápisu z jednání členů prezidia FSČR s členem představenstva ČD ing. Miroslavem Kupcem připravil Libor Poláček.



    Městský úřad