Město Bohumín

19.2.2019 - RegioJet už shání personál pro své vlaky

Zdroj: Mladá fronta Dnes
Ročník a číslo: 42
Strana: 20

BRNO, ÚSTÍ N. L. - Soukromý dopravce RegioJet, který začne od prosince provozovat v Česku poprvé vlaky v závazku veřejné služby, a to i na tratích na severu Čech, začíná shánět strojvedoucí, vlakvedoucí, stevardy či prodejce jízdenek. Firma vypsala na webu volné pracovní pozice pro osobní vlaky v Ústeckém kraji a rychlíky z Brna do Bohumína.

"Během jara chceme rozjet i další fáze náborové kampaně," řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Konkrétní počty potřebných zaměstnanců neuvedl, jde prý ale o desítky. Že by je firma Radima Jančury nesehnala, si nepřipouští a omezení na komerčních linkách vylučuje. Zejména u klíčových strojvůdců přitom nebude mít situaci jednoduchou. Jelikož České dráhy jich mají také nedostatek a propouštění ani po redukci výkonů neplánují, bude si muset RegioJet vychovat svoje, případně je od konkurence přetáhnout. "Naší snahou bude strojvedoucím nabízet nejlepší platové a další podmínky pro práci. Atraktivní nabídky ale budeme mít i pro zaměstnance na dalších pozicích," uvedl pouze obecně Ondrůj.

Na osobní vlaky v Ústeckém kraji chce dopravce nasadit zpočátku motorové vlaky, jež se vyráběly ve druhé polovině 80. let v Německu, jak uvedl dříve server Zdopravy.cz. Minimálně má jít o šest vozů a fyzicky je má firma podle smlouvy ukázat nejpozději v červnu. Od prosince 2021 pak mají na daných tratích jezdit elektrické nízkopodlažní jednotky z polské továrny Pesa. RegioJet získal smlouvu na deset let pro pravobřežní polabskou trať z Ústí do Děčína, z Ústí do Bíliny a z Mostu do Žatce. Částečně bude jezdit i na trati z Mostu do Bíliny, z Ústí do Štětí a z Teplic do Litvínova.

S čím bude jezdit z Brna do Bohumína, kde získal taktéž desetiletou smlouvu, dopravce zatím neuvedl. Vzhledem k hodinovému intervalu rychlíků je třeba nejméně 7 souprav, což je sedm lokomotiv a asi 50 vagonů. "Novinky týkající se vozového parku a palubních služeb budeme zveřejňovat postupně během prvního pololetí," sdělil Ondrůj. Zatím tak ani není zřejmé, zda dopravce bude poskytovat stejný servis jako v komerčních vlacích.



    Městský úřad