close google translator menu
Dnes je Úterý 15.10., svátek má Tereza.
Dnes má svátek Tereza. Gratulujeme :)

Osobnosti narozené dnes:


  • Walter Jon Williams (*1953) - Americký spisovatel
  • Friedrich Nietzsche (*1844, +25.8.1900) - Německý filozof
  • Michail Jurjevič Lermontov (*1814, +27.7.1841) - Ruský básník, prozaik a dramatik
  • Evangelista Torricelli (*1608, +24.10.1647) - Italský fyzik a matematik
Změnit velikost textu: A- |  A |  A+

17.9.2019 - Bohumín žaluje kraj kvůli trase trati

Zdroj: Právo
Ročník a číslo: 216
Strana: 8

BOHUMÍN - Krajský soud v Ostravě se bude muset zabývat žalobou města Bohumína na Moravskoslezský kraj kvůli plánované vysokorychlostní trati, která má propojit Česko s Polskem přes Přerov, Ostravu a právě Bohumín.

Městu vadí, že v aktualizovaných zásadách územního rozvoje regionu je pro rychlovlaky vyhrazeno hned pět variant tras. A jedna z nich navíc údajně zbytečně blokuje území, na kterém se Bohumín chce rozvíjet. Kraj se brání, že do zásad musel zakomponovat data z ministerstva dopravy.

"Jsme přesvědčeni, a zákon tak jasně hovoří, že zásady územního rozvoje nemohou být ve variantním řešení. Už na krajském zastupitelstvu jsem na tento problém upozorňoval. Nyní jsme proto podali žalobu, aby soud zrušil tu část zásad územního rozvoje kraje, která nás omezuje v budoucím rozvoji. Konkrétně je problém s naší investicí do lesoparku, který připravujeme. Projekt je zásadami územního rozvoje ohrožen," vysvětlil bohumínský starosta PetrVícha (ČSSD).

Varianta, kterou Bohumín žaluje, by se také přímo dotkla obyvatel osady Nová Ves. Trať by totiž měla vést přes její území. V současnosti zde lidé žijí v klidu v rodinných domcích, kolem jsou jen pole, louky a lesy. Bohumínem má být trasa vedena podzemním tunelem a pak dále do Polska.

Územní rezerva

"Zatím ale vůbec není jasné, která varianta zvítězí a zda trasa povede na Věřňovice, nebo Petrovice u Karviné. Také se vůbec neví, kde se trať protne na české a polské straně," upozornil Dalibor Třaskoš z odboru rozvoje a investic Bohumína. "Nejedná se o varianty řešení, ale o rozsáhlou plochu územní rezervy, a to proto, že na úrovni států nebyl stanoven přechodový bod státních hranic. Jsou tedy hájena předpokládaná místa, kudy by koridor mohl vést. Konkrétní koridor pak bude stanoven aktualizací zásad územního rozvoje," reagovala krajská mluvčí Nikola Birklenová.

Doplnila, že kraj zásady vydal v souladu s právní úpravou. "Ministerstvo dopravy se ke sporu připojilo jako osoba zúčastněná na řízení a ve svém vyjádření ke správní žalobě podpořilo krajské řešení obsažené v Zásadách územního rozvoje Moravskoslezského kraje," upřesnila Birklenová.

"My se jen snažíme hájit naši připravenou investici jako správný hospodář," zkonstatoval starosta. Moravskoslezský kraj se již v minulosti o obsah zásad územního rozvoje s obcemi soudil. Jednalo se například o regulaci výstavby větrných elektráren, či o výstavbu objektů k individuální rekreaci.

Doufáme ve zrušení té části zásad územního rozvoje kraje, jež nás omezuje v rozvoji Petr Vícha, starosta.



 

Naposledy aktualizované

Vygenerováno za 0.38 sekund