Město Bohumín

30.1.2020 - Vlaky z Přerova výrazně zrychlí

Zdroj: Olomoucký deník
Ročník a číslo: 25
Strana: 3

PŘEROV – Zrychlení vlaků od Prahy na Ostravu, ale také v koridoru spojujícím jižní a severní Moravu. Zrušení všech přejezdů a náhrada v podobě nadjezdu a lávek pro pěší. V Přerově začala druhá část modernizace železničního uzlu za 3,8 miliardy korun. Během první etapy se podařilo spravit všechna nástupiště na přerovském nádraží, postavit nový železniční most či pětipatrovou budovu centrálního dispečerského pracoviště, z níž se řídí železniční doprava po celé Moravě. Nyní přijde na řadu takzvaný triangl, kde se nachází také výhybna Dluhonice. "Zlepší se komfort jízdy a zvýší rychlost. Opraví se železniční svršek i spodek, vybuduje nové trakční vedení a zabezpečovací zařízení. Výhybna bude dálkově ovládána z dispečinku v Přerově," popsal Miroslav Bocák ze Správy železniční dopravní cesty, investora stavby. Výrazný zásah představuje zrušení železničních přejezdů, které nahradí silniční nadjezd a dvě lávky pro chodce. K nadjezdu povede přeložka silnice.

Po bouřlivých debatách s obyvateli Dluhonic a Předmostí se podařilo vyřešit také protihluková opatření. "Budou po celém úseku obce Dluhonice, což občanům zlepší podmínky, které v souběhu s dalšími stavbami zažívají. Zajištěno protihlukovými stěnami bude i sídliště v Předmostí," doplnil. Cestující pocítí rekonstrukci přerovského železničního uzlu už od března. Musejí se také připravit na výluky. "Náročné dopravní akce přinášejí a budou přinášet problémy. V tomto případě to budou výluky směrem na Lipník i na Olomouc. Já si jen přeji, ať je tam co nejméně problémů," poznamenal náměstek olomouckého hejtmana pro dopravu Jan Zahradníček. Výluky potrvají celý letošní i příští rok. V roce 2020 budou na trati mezi Dluhonicemi a Prosenicemi, a pak mezi Prosenicemi a Přerovem. "Nečekáme velká zpoždění, protože práce budou probíhat vždy jen na jedné traťové koleji, a po druhé budou jezdit vlaky. Omezí se rychlost na 50 kilometrů v hodině, ale náhradní autobusová doprava nebude nutná," upřesnil Miroslav Bocák. Stavba podle primátora Přerova Petra Měřínského městu výrazně pomůže. "Přispěje k větší bezpečnosti, plynulosti vlakové dopravy a občanům Předmostí a Dluhonic sníží hluk díky stěnám. Pro Přerov je nejvýznamnější mimoúrovňové křížení v Dluhonicích, které zmenší dopravní zatížení ve městě," řekl. Součástí projektu je i cyklopodjezd v Předmostí.

Trať z Břeclavi do Bohumína byla poslední na české železniční síti s levostranným provozem vlaků. Po přechodu na pravostranný provoz dochází ve výhybně Dluhonice ke vzájemnému rušení vlaků jedoucích v přímém směru z Přerova do České Třebové s těmi, které využívají dluhonickou spojku, tedy odbočnou trať Dluhonice – Prosenice. Cílem investice je tedy vytvořit podmínky pro mimoúrovňové křížení vlaků. Technické řešení bude předmětem třetí etapy rekonstrukce železničního uzlu. Ta druhá je spolufinancovaná Evropskou unií z programu Nástroj pro propojení Evropy. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.



    Městský úřad