close google translator menu
Dnes je Sobota 24.10., svátek má Nina.
Dnes má svátek Nina. Gratulujeme :)

Osobnosti narozené dnes:


  • Jožo Ráž (*1954) - Slovenský zpěvák
  • Kevin Kline (*1947) - Americký herec
  • Bill Wyman (*1936) - Britský hudebník
  • Josef Nešvera (*1842, +12.4.1914) - Český hudební skladatel
  • Anton van Leeuwenhoek (*1632, +27.8.1723) - Nizozemský mikrobiolog, objevitel mikroskopu
Změnit velikost textu: A- |  A |  A+

25.9.2020 - Rámusák půjde k zemi, nahradí ho nový most

Zdroj: Nové Přerovsko
Ročník a číslo: 39
Strana: 5

PŘEROV – Náročnou výměnu ocelové mostní konstrukce, která váží 268 tun, chystá v nejbližších dnech Správa železnic. Po konstrukci přechází druhá kolej Dluhonické spojky u stanice Prosenice přes dvoukolejnou trať Přerov – Bohumín a první kolej Dluhonické spojky. Stará konstrukce takzvaného "Rámusáku" bude odstraněna v sobotu 26. září a už v pondělí 28. září ji nahradí nová.

REKONSTRUKCE UZLU

Výměna ocelové mostní konstrukce je součástí druhé etapy rekonstrukce přerovského železničního uzlu. "Stavební práce začaly loni v dubnu a dokončena už byla rekonstrukce druhé traťové koleje v úseku mezi Přerovem a Prosenicemi a první koleje na Dluhonické spojce," přiblížila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

NEPŘETRŽITÉ VÝLUKY

V současné době probíhají nepřetržité výluky na první traťové koleji mezi Přerovem a Prosenicemi a na druhé koleji Dluhonické spojky. "Stavbaři zde odstranili železniční svršek a staré trakční vedení a pracují na sanaci železničního spodku. Ve výhybně Dluhonice pokračují práce na úpravách trakčního vedení, výstavbě nového technologického objektu, přístupových komunikacích a na nadjezdech," vyjmenovala Nela Friebová.

SPECIÁLNÍ JEŘÁB

Rychlé tempo nabraly také práce na mostních objektech. "Důležitá je především výměna ocelové konstrukce mostu, kterému se přezdívá Rámusák. V současnosti byla dokončena spodní stavba mostu a probíhá příprava staré konstrukce na vyjmutí, která spočívá mimo jiné v navařování úchytných ok," upřesnila.

Samotnou výměnu 268 tun vážící konstrukce provede v sobotu speciální jeřáb LIEBHERR LR 1750, který má nosnost 750 tun. Jeho montáž byla zahájena tento týden v pondělí.

Nová mostní konstrukce bude vážit 264 tun a je připravena k vložení na pilíře – tyto práce jsou v plánu hned v pondělí 28. září. Celkové investiční náklady na druhou etapu rekonstrukce železničního uzlu činí 3,8 miliardy korun. Stavba skončí v závěru roku 2022.



 

Naposledy aktualizované

Vygenerováno za 0.41 sekund