Město Bohumín

24.11.2020 - Změna! Spojnice z Bohumína do Karviné se stavěte bude

Zdroj: Karvinsko
Ročník a číslo: 48
Strana: 2
Autor: tOMÁŠ JANUSZEK

BOHUMÍN, DĚTMAROVICE - Ještě před pár týdny to vypadalo, že se silnice mezi Bohumínem a Karvinou, která by vedla z Nové Vsi mimo zastavěná území, stavět nebude. Centrální komise při Ministerstvu dopravy počátkem září oznámila, že doporučuje vybudovat přeložku silnice I/68, která by vedla z bohumínské městské části Vrbice přes Rychvald až do Havířova, navíc přes vzácnou přírodní oblast Heřmanických rybníků.

Proti tomu se ale ohradili zástupci samosprávy a premiéru Andreji Babišovi poslali dopis, v němž rozhodnutí ministerstva kritizovali a žádali, aby se pokračovalo v přípravě obchvatu I/67 kol Dětmarovic.

Svým dílem přispěla také bohumínská poslankyně Andrea Babišová (ANO), která domluvila schůzku samotného ministra dopravy Karla Havlíčka a dalších úředníků jeho ministerstva se zástupci Bohumína, Dětmarovic a Dolní Lutyně, primátora Havířova, včetně moravskoslezského hejtmana.

TRASA PŘES RYCHVALD JE NESMYSL, UZNAL MINISTR

Po argumentech všech dotčených stran ministr Karel Havlíček uznal, že rozhodnutí jeho Centrální komise bylo chybné a že se bude pokračovat v projektových přípravách obchvatu městské části Skřečoň a Nová Ves, který povede mezi Věřňovicemi a Dolní Lutyní, kolem Elektrárny Dětmarovice až k průmyslové zóně Nové Pole na okraji Karviné.

"Všichni si uvědomujeme, že příprava projektové dokumentace, výkup pozemků i získání stavebního povolení bude velmi dlouhý a náročný proces. Ale od Ministerstva dopravy dostane zelenou a bude pokračovat. A pak máme naději, že se za osm let začne stavět, jak se původně plánovalo," upřesnil starosta Bohumína Petr Vícha. Dodal, že přeložka I/68 z Bohumína přes Rychvald by měla být vymazána ze Zásad územního rozvoje Moravskoslezského kraje.

STAROSTŮM SE ULEVILO

Další krok je na lidech z Centrální komise, kteří by měli rozhodnutí v této věci definitivně potvrdit. Starosta Dětmarovic Ladislav Rosman říká, že mu doslova spadl kámen ze srdce.

"Plánování tohoto projektu nás všechny stálo spoustu času,peněz a nervů a teď by to všechno měli přijít vniveč? Navíc poté, když jsme se vypořádali s požadavkem, abychom projekt zefektivnili a studii jsme zčásti přepracovali tak, abychom se vešli do nákladů? Fakt se mi ulevilo, že se nám podařilo přesvědčit ministra, že nová silnice z Bohumína do Karviné je potřebná," řekl Deníku Rosman.

Podle Andrey Babišové je nová silnice důležitá i ze strategických důvodů, kvůli investorům v průmyslové zóně Nové Pole.
 
NAPOJENÍ U KARVINÉ NENÍ IDEÁLNÍ

Nová silnice, která povede od dálnice v Bohumíně-Nové Vsi a mine tak městskou část Skřečoň, povede směrem ke Karviné mimo zastavěná území a uleví centru Dolní Lutyně a Dětmarovic. Náklady na její stavbu budou něco přes tři miliardy korun a pokud se už nic nestane, začít stavět by se mělo v roce 2028.

Kvůli potřebě šetřit se však muselo rezignovat například na napojení silnice u Karviné trasou podél řeky Olše, za průmyslovou zónou. Takto se nová silnice z Bohumína napojí na tu stávající ve Starém Městě a dopravu zase povede do města. Kolem ČSAD, po Nádražní ulici a tranzit pak na obchvat Karviné, který se začal stavět letos v v létě.



    Městský úřad