Město Bohumín

7.1.2021 - Nejmodernější železniční doprava v zemi

Zdroj: Právo
Ročník a číslo: 5
Strana: 11
Autor: Petr Marek

Desetiletou smlouvu na zajištění regionální železniční dopravy podepsali ve středu zástupci Olomouckého kraje a Českých drah (ČD). Kontrakt zahrnuje celkem sedm tratí, včetně trati Olomouc–Uničov– Šumperk, která v nynější době prochází elektrizací.

Po jejím dokončení půjde o nejmodernější regionální trať v republice, v úseku Olomouc– Uničov budou vlaky jezdit rychlostí až 160 km/h. Nákupem téměř tří desítek nových vlaků RegioPartner získá Olomoucký kraj nejmodernější regionální železniční dopravu v zemi.

Kratší jízdní doba

"Budou z toho těžit především cestující, a to nejen občané našeho kraje, ale obecně," podotkl náměstek olomouckého hejtmana pro oblast dopravy Michal Zácha (ODS).

ČD v regionu nasadí 27 nových moderních vlaků, což je rekordní číslo v rámci všech krajů.

"Elektrické jednotky RegionPartner, které jsou nyní ve výrobě, splňují veškeré parametry pohodlného cestování.Trať z Olomouce do Šumperka bude navíc brzy nejmodernější, nejrychlejší a nově plně elektrizovanou tratí, na které bude možné jezdit pouze vlaky s evropským zabezpečovacím systémem ETCS, a to rychlostí až 160 km/h. Veřejná doprava tak přinese cestujícím další benefit v podobě kratší jízdní doby," uvedl předseda představenstva a generální ředitel ČD Ivan Bednárik.

Smlouva je uzavřena pro období od 1. ledna 2023 do konce platnosti jízdního řádu 2031/2032. Vlaky ČD podle ní na regionálních tratích najedou 4,2 milionu vlakokilometrů ročně. ČD v rámci smlouvy investují do nákupu nových vozidel a zvýšení komfortu cestování přes čtyři miliardy korun. Další více než jedna miliarda půjde do údržbové základny. To bude znamenat i zhruba 50 nových pracovních míst.

Na regionální tratě budou nové elektrické jednotky nasazovány postupně v letech 2023 a 2024. "Je to investice, kterou pocítí především zákazníci, kteří budou moci cestovat v rámci kraje velmi rychle a komfortně, bude se jim dobře nastupovat do nízkopodlažního klimatizovaného vlaku, ve kterém si během cesty dobijí mobilní telefon a využijí wi-fipřipojení," prozradil náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Jiří Ješeta.

Nové elektrické jednotky určené pro Olomoucký kraj vyrábí konsorcium Škoda Transportation a Škoda Vagonka. Disponovat budou i dostatkem místa pro přepravu osob na invalidním vozíku a úložnými prostory pro zavazadla včetně kol a kočárků. Vybavené budou i moderním audiovizuálním systémem s LCD monitory.

Nová smlouva

Podle nové smlouvy budou ČD zajišťovat dopravu na tratích Zábřeh–Přerov, Hranice–Valašské Meziříčí–Vsetín–Střelná, Přerov–Hranice–Bohumín, Přerov–Nezamyslice–Vyškov, Nezamyslice–Olomouc, Zábřeh– Šumperk–Kouty nad Desnou, Petrov nad Desnou–Sobotín a Olomouc–Uničov–Šumperk. Stávající smlouva na tyto tratě platí do konce roku 2022. Kraj s ČD již dříve uzavřel dvě smlouvy na období deseti let, které pokrývají tratě v motorové trakci Haná a na Jesenicku.

Budou z toho těžit především cestující Michal Zácha, náměstek



    Městský úřad