Město Bohumín

24.8.2022 - Bohumín ozdobí replika parní tramvaje

Zdroj: Právo
Ročník a číslo: 197
Strana: 10
Autor: Denisa Doležalová

Jednou z dominant náměstí ve Starém Bohumíně se má stát věrohodná replika parní tramvaje z roku 1903. Bohumínská radnice ji chce pořídit při příležitosti 120. výročí tramvajové dopravy ve městě. Chystá i další novinky. "Replika historické parní tramvaje bude sloužit jako venkovní expozice městského muzea, které je umístěno v secesním domě Pod Zeleným dubem," vysvětlil místostarosta Bohumína Lumír Macura (ČSSD).

Virtuální stezka

Dodal, že město v současnosti pracuje na dokumentaci pro výrobu tramvajové repliky. Souhlas památkářů již získalo.
Další připomínkou významného městského milníku je i virtuální naučná stezka, která je plná unikátních historických snímků, plánků a map. Lidé ji najdou na webu města v sekci Volný čas. Pracovní tým chystá v jednotlivých zastaveních i klasické informační tabule, ve Starém Bohumíně pak bude stát elektronický kiosek s podrobnějšími informacemi. "Tramvaje jezdily v Bohumíně mezi lety 1902 a 1973 a stály na začátku i na konci tradice úzkorozchodných drah na Ostravsku a Karvinsku. Prošly vývojem od koňského přes parní až k elektrickému pohonu," připomněla bohumínská mluvčí Jana Končítková. Dodala, že Bohumíňany tehdy tramvaje vozily po městě, ale také do okolí. "Jezdily do Lutyně, Orlové, Karviné, Fryštátu, Hrušova i do Ostravy," upřesnila.

Malá rychlost

Definitivní konec úzkorozchodných tramvají nastal krátce po půlnoci 1. října 1973, kdy byl z Hrušova vypraven poslední spoj linky číslo 18. Důvodem zrušení úzkorozchodných tratí v regionu byla zastaralost vozového parku, problémy s poddolovaným územím, kolize s výstavbou nových silnic a železnic, ale také malá cestovní rychlost.



Bohumín ozdobí replika parní tramvaje - Zvětąit
Velikost: 803 x 443 bodů - 99 kB

Pro detail článku/fotky klikněte na danou zmenšeninu fotografie.

    Městský úřad