Zpravodajství
26.3.2024 - Řidiče v Bohumíně zpomalí oprava dopravní tepny a stavba nového chodníku
Zdroj: polar.cz
Autor: Jiří Cileček
Páteřní silniční tah Bohumínem, ulice 1. máje ve Skřečoni, projde v dubnu částečnou rekonstrukcí. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) plánuje opravit úsek od kruhového objezdu pod mostem až k autobusové zastávce u pošty. Řidiči musí počítat se zúžením, v němž budou kyvadlovou dopravu řídit semafory.
Ředitelství silnic a dálnic od pondělí 1. dubna částečně uzavře silnici I/67 vedoucí přes bohumínskou část Skřečoň.
Miroslav Mazal, tým komunikace ŘSD: "Mezi kilometry 26,560 – 27,070 provozního staničení totiž provedeme opravu povrchu složenou z dílčích činností (např. frézování, odstranění podkladních vrstev, sanace, recyklace za studena na místě, doplnění betonových zastávkových zálivů, obnova obrub a dvojřádků včetně chodníku nebo ostrůvků, výšková úprava vpustí a poklopů, asfaltování)" Práce jsou aktuálně odhadovány přibližně na měsíc, přičemž termín může být upřesněn v průběhu plnění harmonogramu s ohledem na nové okolnosti.
Miroslav Mazal, tým komunikace ŘSD: "Během rekonstrukce silnice I/67 řidiči projedou obousměrně jedním jízdním pruhem kyvadlově kolem semaforů. Z devíti uchazečů ve výběrovém řízení na zhotovitele předložila nejnižší (vítěznou) nabídku společnost Silnice Morava, cena zakázky dosahuje cca 5,5 milionu Kč." Pavel Vavrečka, vedoucí odboru dopravy bohumínské radnice: "Zatímco loni v dubnu se musela ulice 1. máje kvůli opravě skřečoňského mostu uzavřít na tři týdny úplně, letošní rekonstrukce jejího povrchu si vyžádá pouze částečné omezení. Stavební firma bude pracovat vždy jen v jednom pruhu a na maximálně padesátimetrovém úseku, který se bude posouvat." Na obměnu povrchu silnice I/67 v ulici 1. máje plynule naváže výstavba chodníku o několik set metrů dále, v úseku mezi Polní a Úvozní ulicí. Město tu vybuduje po pravé straně silnice ve směru na Dolní Lutyni pěší komunikaci. Chce tak zajistit místním obyvatelům větší bezpečí. I v tomto případě narazí šoféři na semafory.
Lumír Macura (SOCDEM), místostarosta Bohumína: "Dosud se museli lidé žijící v této okrajové části města pohybovat po krajnici, což je při enormním provozu velmi riskantní. Investujeme proto přes dva miliony korun do stavby chodníku. Technika se bude pohybovat v silničním pásmu, proto je nutné v místě stavby zúžit provoz do jednoho pruhu a dopravu řídit kyvadlově." Město už v roce 2019 vybudovalo v těchto místech chytré zpomalovací semafory, chodník k autobusovým zastávkám, bezpečnostní ostrůvek a nasvětlený přechod pro chodce za 4,4 miliony korun. Chodník ze zámkové dlažby bude 250 metrů dlouhý a 1,5 metru široký.
Hana Kaspřáková, odbor rozvoje a investic bohumínské radnice: "Stavební práce jsme s ohledem na chystanou rekonstrukci silnice v ulici 1. máje naplánovali až po skončení investice Ředitelství silnic a dálnic, abychom minimalizovali dopravní komplikace. K dokončení a předání stavby by mělo dojít v průběhu letních prázdnin." Silnice I/67 slouží jako výpadovka na Karvinou a denně jí projede přes deset tisíc vozidel. Dá se proto očekávat, že během obou stavebních akcí se řidiči zejména v ranních a odpoledních hodinách nevyhnou zdržení a popojíždění.
Lumír Macura (SOCDEM), místostarosta Bohumína: "Opět se ukazuje, jak zásadní je pro nás obchvat Skřečoně, na který čekáme už více než dvacet let. Tato městská část je zahlcená auty a jakékoliv stavební zásahy v ulici 1. máje způsobují dopravě v Bohumíně obtíže."