6.6.2025 - Bohumíňané hlásí závady jako o život, město už vyřešilo 10 tisíc podnětů

Zdroj: karvinsky.denik.cz
Autor: Martin Ruščin

Prasklá lampa? Děravý chodník? Nepořádek u popelnic? Obyvatelé Bohumína si zvykli na službu Hlášení závad, která jim už třináct let dává šanci okamžitě upozornit na nedostatky ve městě.

Jak vidno, bohumínská radnice na jejich podněty opravdu reaguje. A tak není divu, že se počet hlášení přehoupl už přes magických 10 tisíc.

První upozornění dorazilo přesně 9. února 2013 a týkalo se dopravního značení. Od té doby si služba našla pevné místo mezi nástroji, které Bohumíňáci používají k vylepšení svého města. Nejčastěji upozorňují na černé skládky, nefunkční osvětlení nebo potíže s dopravním značením.

„Naším cílem není jen opravit závadu, ale ukázat lidem, že jejich zpětná vazba funguje a má váhu. Díky aplikaci se o problémech dozvídáme dřív a můžeme je řešit rychleji. Službu Hlášení závad vnímám jako most mezi radnicí a veřejností – funguje proto, že ji lidé aktivně používají a kolegové na radnici na podněty opravdu reagují. A za to oběma stranám děkuji,“ vzkazuje starosta Lumír Macura.

„Lidé už zadali 10 014 hlášení a z toho jsme jich 9 967 úspěšně vyřešili,“ potvrzuje městský IT technik Jiří Rozsypal. Jen pár případů zůstává v běhu – typicky ty, které vyžadují větší zásah nebo čas na koordinaci. Takový příkladem je kanalizace u bytového domu v Bezručově ulici čp. 1145. Po každém větším dešti se tam opakuje stejný problém – zatopené parkoviště. Podle vedoucího odboru životního prostředí a služeb Radima Stoška tam došlo ke zborcení potrubí. „Udělali jsme kamerovou zkoušku a po vyhodnocení přistoupíme k opravě,“ dodává.

Podněty lidé posílají radnici buď přes web města, nebo stále častěji pomocí mobilní aplikace. A právě na ní si dává radnice záležet, její vývoj běží neustále dál. Nejnovější verze 3.3.0 přináší svižnější chod, aktualizace v reálném čase a funkce, které usnadní přechod na nový telefon. Nově si uživatelé můžou přiblížit i mapu s plánovanými odstávkami, o níž město žádali. Aplikace má navíc ještě jedno bohumínské plus. Jejím autorem je místní rodák Jan Šmuk, tvůrce populární aplikace Aladin pro předpověď počasí, kterou provozuje Český hydrometeorologický ústav.

Co Bohumíňané hlásí nejčastěji?

Černé skládky a odpadky – 18%
Veřejné osvětlení – 16%
Dopravní značení – 16%
Městské domy – 10%
Zeleň – 8%
Silnice – 7%
Chodníky – 6%
Kanalizace – 5%
Hřiště a sportoviště – 3%
Ekologie – 2%


Bohumíňané hlásí závady jako o život, město už vyřešilo 10 tisíc podnětů - Zvětąit
Velikost: 1 199 x 800 bodů - 222 kB

Pro detail článku/fotky klikněte na danou zmenšeninu fotografie.
Počet zhlédnutí: 51

Zpět

Moravskoslezský kraj
Těšínské Slezsko
Místní akční skupina bohumínsko

Úřední hodiny

Úřední hodiny pro veřejnost

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00

Podatelna a informační centrum

Po: 7:00 - 17:00
Út: 7:00 - 14:00
St: 7:00 - 17:00
Čt: 7:00 - 14:00
Pá: 7:00 - 13:00

Hlavní pokladna

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:30
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:30
Pá: 8:00 - 11:30

Budova A, číslo dveří A221 (2. NP)
596 092 274

Pokladna - odbor správy domů

Po: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Út: 8:00 - 11:00
St: 7:30 - 12:00 a 13:00 - 17:00
Čt: 8:00 - 11:00
Pá: 8:00 - 11:00

Budova B, číslo dveří B204 (2. NP)
596 092 261

16 °C