Zpravodajství
28.6.2007 - Na Czech Raildays přijela i nejrychlejší lokomotiva
Zdroj: Dopravní noviny
Strana: 4
Nejrychlejší lokomotiva na světě, nové osobní i lůžkové vozy pro České dráhy a mnoho dalších novinek a zajímavostí bylo minulý týden k vidění na veletrhu kolejových vozidel a drážní techniky Czech Raildays, který se každoročně koná v Ostravě. Díky rekordnímu počtu 133 vystavovatelů si podle manažera veletrhu Stanislava Zapletala na své přišli kromě odborníků také všichni nadšenci, kteří se zajímají o železniční dopravu.
Tradičně velkou expozici připravila společnost Siemens. Jejím největším magnetem byla zřejmě vysokorychlostní vícesystémová lokomotiva ES64U4 Taurus, a to právě ten exemplář, který loni v září vytvořil v kategorii lokomotiv světový rychlostní rekord (357 kilometrů v hodině). Siemens v Ostravě dále představil dieselelektrickou lokomotivu řady ER 20 Herkules, kterou v polovině června Drážní úřad schválil pro provoz na území ČR. V jeho expozici byly také nové osobní a lůžkové vozy, které si u něj objednaly České dráhy.
Šumperská firma Pars nova se prezentovala zvláště motorovou, částečně nízkopodlažní třívozovou jednotkou řady 814 Regionova Trio. Jednotka vznikla modernizací motorových vozů 810 a přípojných vozů 010. České dráhy uzavřely s Pars nova smlouvu na dodávku sta dvouvozových a 26 třívozových jednotek. Podle generálního ředitele Pars nova Tomáše Ignačáka byla modernizace tohoto rozsahu možná také díky Programu na pořízení a obnovu kolejových vozidel, který iniciovalo Ministerstvo dopravy ČR. ČKD Vagonka vystavila vylepšenou verzi dvoupatrové elektrické jednotky 471 nesoucí název CityElefant. České dráhy v současnosti provozuji 27 těchto třívozových jednotek. Letos by měly od ČKD Vagónky dostat dalších devět nových souprav.
Společnost AŽD Praha představila širokou paletu zabezpečovacích a dalších zařízení pro kolejovou dopravu. Společnost se podílela například na modernizaci železničního uzlu Bohumín, který vybavila velkoplošným zobrazením kolejiště na LCD monitorech (s rozměry 5,44 m x 1,02 m je největší v ČR) či staničním elektronickým zabezpečovacím zařízením ESA 11.
SKD Trade, přední český výrobce a dodavatel komponentů kolejových vozidel, vyrábí modernizované, dvojitě vypružené podvozky tramvají T6A5. Výroba probíhá od loňského roku ve spolupráci s Dopravním podnikem hlavního města Prahy (DPhlmP), jenž je jejich odběratelem. V průběhu veletrhu SKD Trade slavnostně předal zástupcům DPhlmP již stý podvozek.
Výrobky firmy Inekon Trams již nejsou pouze ve službách dopravních podniků v Ostravě a v Olomouci. V současné době probíhá také realizace zakázky pro americká města Portland, Washington D. C. a Seattle. Jedná se o novou generaci obousměrných tramvají Inekon 12 -Trio, přičemž každé město získá po třech. Jednu z těchto tramvají mohli obdivovat i návštěvníci veletrhu. Inekon uvažuje rovněž o výrobě nových tramvají, jejich modernizaci - například o rekonstrukci 18 tramvají pro bulharskou Sofii nebo o dodávkách kompletních dopravních systémů.
Společnost CZ LOKO (dříve ČMKS holding) z České Třebové přivezla do Ostravy inovovanou čtyřnápravovou lokomotivu řady 729.7.
Škoda Transportation na svém stánku vedle řady dalších projektů podávala informace i o současném stavu vývoje nové lokomotivy řady 380 pro České dráhy. Průběh výroby představila i na jednom ze seminářů, které veletrh doprovodily.
Mezi nejúspěšnější výrobky společnosti UniControls patří vlakový komunikační uzel TCN Gateway, vyvinutý ve spolupráci s firmou Alstom a aplikovaný v jednotkách Pendolino řady 680 Českých drah, v soupravách Minuetto a Lanzade-ras v Itálii a ve Španělsku. V rámci dodávek firmy Alstom bude nasazen i v dalších zemích. Technologickou licenci na výrobu TCN modulů Uni-controls prodala kanadské firmě Quester Tangent Corporation. Bude využita například ve vozidlech, které dodává Bombardier Transportation pro New Jersey Transit. Systémy společnosti UniControls jsou používány i v řadě dalších zemí, například na Slovensku, v Rakousku, Rusku či na Ukrajině.
Veletrhu se zúčastnila rovněž blovická společnost LEKOV, součást francouzské průmyslové skupiny Faiveley Transport, která patří k předním světovým výrobcům pantografů.
(jet/čtk)
Foto - Značné pozornosti se těšilo hnací dvoukolí z produkce společnosti Bonatrans v tomto případě určené pro příměstské jednotky E-Talent.
Siemens na Czech Raildays představil dieselelektrickou lokomotivu řady ER 20 Herkules. Lokomotiva byla homologována pro provoz na území ČR.
Společnost CZ LOKO z České Třebové přivezla do Ostravy inovovanou lokomotivu řady 729.7.
Společnost Lostr vystavila prototyp vozu Scmmrs na přepravu ocelových předvalků a svazků plechů.
SKD Trade, přední český výrobce a dodavatel komponentů kolejových vozidel, vyrábí modernizované, dvojitě vypružené podvozky tramvají T6A5.
Z produkce Ostravských opraven a strojíren se na výstavní ploše vyjímala dvouvozová jednotka rady Laaps, typu 9-141.1, která vznikla konstrukční změnou dvou původních vozů Gbgkks, typu 9-112.0.
Foto - JET
Tradičně velkou expozici připravila společnost Siemens. Jejím největším magnetem byla zřejmě vysokorychlostní vícesystémová lokomotiva ES64U4 Taurus, a to právě ten exemplář, který loni v září vytvořil v kategorii lokomotiv světový rychlostní rekord (357 kilometrů v hodině). Siemens v Ostravě dále představil dieselelektrickou lokomotivu řady ER 20 Herkules, kterou v polovině června Drážní úřad schválil pro provoz na území ČR. V jeho expozici byly také nové osobní a lůžkové vozy, které si u něj objednaly České dráhy.
Šumperská firma Pars nova se prezentovala zvláště motorovou, částečně nízkopodlažní třívozovou jednotkou řady 814 Regionova Trio. Jednotka vznikla modernizací motorových vozů 810 a přípojných vozů 010. České dráhy uzavřely s Pars nova smlouvu na dodávku sta dvouvozových a 26 třívozových jednotek. Podle generálního ředitele Pars nova Tomáše Ignačáka byla modernizace tohoto rozsahu možná také díky Programu na pořízení a obnovu kolejových vozidel, který iniciovalo Ministerstvo dopravy ČR. ČKD Vagonka vystavila vylepšenou verzi dvoupatrové elektrické jednotky 471 nesoucí název CityElefant. České dráhy v současnosti provozuji 27 těchto třívozových jednotek. Letos by měly od ČKD Vagónky dostat dalších devět nových souprav.
Společnost AŽD Praha představila širokou paletu zabezpečovacích a dalších zařízení pro kolejovou dopravu. Společnost se podílela například na modernizaci železničního uzlu Bohumín, který vybavila velkoplošným zobrazením kolejiště na LCD monitorech (s rozměry 5,44 m x 1,02 m je největší v ČR) či staničním elektronickým zabezpečovacím zařízením ESA 11.
SKD Trade, přední český výrobce a dodavatel komponentů kolejových vozidel, vyrábí modernizované, dvojitě vypružené podvozky tramvají T6A5. Výroba probíhá od loňského roku ve spolupráci s Dopravním podnikem hlavního města Prahy (DPhlmP), jenž je jejich odběratelem. V průběhu veletrhu SKD Trade slavnostně předal zástupcům DPhlmP již stý podvozek.
Výrobky firmy Inekon Trams již nejsou pouze ve službách dopravních podniků v Ostravě a v Olomouci. V současné době probíhá také realizace zakázky pro americká města Portland, Washington D. C. a Seattle. Jedná se o novou generaci obousměrných tramvají Inekon 12 -Trio, přičemž každé město získá po třech. Jednu z těchto tramvají mohli obdivovat i návštěvníci veletrhu. Inekon uvažuje rovněž o výrobě nových tramvají, jejich modernizaci - například o rekonstrukci 18 tramvají pro bulharskou Sofii nebo o dodávkách kompletních dopravních systémů.
Společnost CZ LOKO (dříve ČMKS holding) z České Třebové přivezla do Ostravy inovovanou čtyřnápravovou lokomotivu řady 729.7.
Škoda Transportation na svém stánku vedle řady dalších projektů podávala informace i o současném stavu vývoje nové lokomotivy řady 380 pro České dráhy. Průběh výroby představila i na jednom ze seminářů, které veletrh doprovodily.
Mezi nejúspěšnější výrobky společnosti UniControls patří vlakový komunikační uzel TCN Gateway, vyvinutý ve spolupráci s firmou Alstom a aplikovaný v jednotkách Pendolino řady 680 Českých drah, v soupravách Minuetto a Lanzade-ras v Itálii a ve Španělsku. V rámci dodávek firmy Alstom bude nasazen i v dalších zemích. Technologickou licenci na výrobu TCN modulů Uni-controls prodala kanadské firmě Quester Tangent Corporation. Bude využita například ve vozidlech, které dodává Bombardier Transportation pro New Jersey Transit. Systémy společnosti UniControls jsou používány i v řadě dalších zemí, například na Slovensku, v Rakousku, Rusku či na Ukrajině.
Veletrhu se zúčastnila rovněž blovická společnost LEKOV, součást francouzské průmyslové skupiny Faiveley Transport, která patří k předním světovým výrobcům pantografů.
(jet/čtk)
Foto - Značné pozornosti se těšilo hnací dvoukolí z produkce společnosti Bonatrans v tomto případě určené pro příměstské jednotky E-Talent.
Siemens na Czech Raildays představil dieselelektrickou lokomotivu řady ER 20 Herkules. Lokomotiva byla homologována pro provoz na území ČR.
Společnost CZ LOKO z České Třebové přivezla do Ostravy inovovanou lokomotivu řady 729.7.
Společnost Lostr vystavila prototyp vozu Scmmrs na přepravu ocelových předvalků a svazků plechů.
SKD Trade, přední český výrobce a dodavatel komponentů kolejových vozidel, vyrábí modernizované, dvojitě vypružené podvozky tramvají T6A5.
Z produkce Ostravských opraven a strojíren se na výstavní ploše vyjímala dvouvozová jednotka rady Laaps, typu 9-141.1, která vznikla konstrukční změnou dvou původních vozů Gbgkks, typu 9-112.0.
Foto - JET