Zpravodajství
13.7.2007 - Obyčejný postřeh z nádraží
Zdroj: Moravskoslezský deník
Strana: 7
Autor: OSKAR,O.
Nezbývá mi nic jiného, než jezdit vlakem. Mám výběr dvou nádraží na trati 'Konec Světa Bohumín - Centrum Světa Praha'. Ostrava - hlavní nádraží nebo Ostrava - Svinov.
Protože nejčastěji využívám k nastupování a doprovodu rodinných příslušníků Ostrava - hlavní nádraží, jsem už delší dobu 'vyrovnán' s nevzhledností vnitřních prostor. Vůbec mi nevadí, že probíhají stavební práce na úpravách a zlepšování vzhledu. To musíme občas vytrpět i na jiných místech. Procházíte vnitřním nadchodem - spojovacím 'mostem' mezi jednotlivými nástupišti? Každé okno jinak pootevřené, za skoro každou manipulační kličkou odložený, zastrčený papírek, kelímek, zbytek novin, cigaretový nedopalek (že by tam chodili vykuřovat řemeslníci provádějící opravy, to se mi nezdá). Skla těchtooken poznala mycí prostředky snad ještě v dobách pětiletek, o nátěru nemluvě. Ta podlaha je ušpiněná snad ještě z doby, kdy se tento objekt zprovozňoval. To se psal rok 1976. Jak tam profukuje nejen vzimním období, ale celoročně, víme každý. Je to opět jedna z 'vizitek' našeho představování se návštěvníkům, kteří musí toto nádraží použít. Ještě že zoken toho 'mostu' není tak moc vidět na ten 'b ..' pod ním. A když vyjdou před budovu, prokličkuji mezi spoustou postávajících kuřáků, musí se vyhnout několika kalužím, rozházeným odpadkovým košům, případně podřimujícím spoluobčanům. Chceš si odložit zavazadlo na nějakou lavičku, nebo si dokonce sednout ? Mezi laťováním najdeš všechno možné., nejsou tam nastraženy stříkačky ? Samostatnou 'kapitolu' by zasloužily ranní služby cestujícím při prodeji jízdenek. V intervalu 5.20 hodin - 6.00 hodin je u jediného prodejního místa taková fronta, že je obava nestihnout vlakový odjezd. A k tomu se ti ještě při čekání proplétá kolem uklízecí stroj se snad 50- ti metrovou kabelovou přípojkou. Musíš to překračovat, vyhýbat se stroji i řidičce a ještě poslouchat hlučné 'pobrukování' tohoto předpotopního stroje. A co na tenhle pracovní postup 'říká' bezpečnost práce? Vždyť kabelová přípojka se povalujepo vlhké podlaze. V pondělí 25. června se České dráhy, jako každé pondělí, opět předvedly. V 5.25 hodin je otevřena jen jedna výdejna jízdenek, před ní fronta 14 lidí, která se s přijíždějícími tramvajemi, trolejbusy a vlastními dopravními prostředky úctyhodně prodlužovala. Nemůžeme za skutečnost, že si většina cestujících zakupuje jízdenky jednotlivé i společné teprve před odjezdem vlaku. Proto tam jsou snad tři výdejní místa, aby aspoň ve špičce byla využita. Společným hlučením čekajícího davu se v 5.47 hodin otevřela druhá pokladna, mezitím vzrostl počet nervózních zájemců na 18 lidí. Všichni stihli? Asi ano, ale ten úprk po schodech nahoru - dolů jim nezávidím, a hlavně nedoporučuji vzhledem k výše uvedenému stavu 'mostu'. Tak 'zábavná' rána , se zavazadlem, chutí si něco koupit do vlaku, (což se stihá jen poradicky) a být k nástupu do vlaku připraven, se jen tak nepřihodí. A jak se střídají vstupy do nádražní haly, jednou vstupuješ vchodem- východem ve střední části, jednou východem- vchodem v levé části. Ta pomalost výstavby - úprav je zarážející. Vždyť zrovna v takovém případě by se dalo pracovat non- stop, nikoho by hlučnost neobtěžovala, spíše by si firma získala respekt a uznání. České dráhy a Úřad Městského obvodu Moravská Ostrava- Přívoz nevěnují těmto záležitostem dostatečnou pozornost a nechtějí si pálit prsty pro málo důležité skutečnosti. (Skutečně 'málo důležité', když to je 'vstupní brána' do jejich obvodu ?)
OSKAR, O. - MARIÁNSKÉ HORY
Protože nejčastěji využívám k nastupování a doprovodu rodinných příslušníků Ostrava - hlavní nádraží, jsem už delší dobu 'vyrovnán' s nevzhledností vnitřních prostor. Vůbec mi nevadí, že probíhají stavební práce na úpravách a zlepšování vzhledu. To musíme občas vytrpět i na jiných místech. Procházíte vnitřním nadchodem - spojovacím 'mostem' mezi jednotlivými nástupišti? Každé okno jinak pootevřené, za skoro každou manipulační kličkou odložený, zastrčený papírek, kelímek, zbytek novin, cigaretový nedopalek (že by tam chodili vykuřovat řemeslníci provádějící opravy, to se mi nezdá). Skla těchtooken poznala mycí prostředky snad ještě v dobách pětiletek, o nátěru nemluvě. Ta podlaha je ušpiněná snad ještě z doby, kdy se tento objekt zprovozňoval. To se psal rok 1976. Jak tam profukuje nejen vzimním období, ale celoročně, víme každý. Je to opět jedna z 'vizitek' našeho představování se návštěvníkům, kteří musí toto nádraží použít. Ještě že zoken toho 'mostu' není tak moc vidět na ten 'b ..' pod ním. A když vyjdou před budovu, prokličkuji mezi spoustou postávajících kuřáků, musí se vyhnout několika kalužím, rozházeným odpadkovým košům, případně podřimujícím spoluobčanům. Chceš si odložit zavazadlo na nějakou lavičku, nebo si dokonce sednout ? Mezi laťováním najdeš všechno možné., nejsou tam nastraženy stříkačky ? Samostatnou 'kapitolu' by zasloužily ranní služby cestujícím při prodeji jízdenek. V intervalu 5.20 hodin - 6.00 hodin je u jediného prodejního místa taková fronta, že je obava nestihnout vlakový odjezd. A k tomu se ti ještě při čekání proplétá kolem uklízecí stroj se snad 50- ti metrovou kabelovou přípojkou. Musíš to překračovat, vyhýbat se stroji i řidičce a ještě poslouchat hlučné 'pobrukování' tohoto předpotopního stroje. A co na tenhle pracovní postup 'říká' bezpečnost práce? Vždyť kabelová přípojka se povalujepo vlhké podlaze. V pondělí 25. června se České dráhy, jako každé pondělí, opět předvedly. V 5.25 hodin je otevřena jen jedna výdejna jízdenek, před ní fronta 14 lidí, která se s přijíždějícími tramvajemi, trolejbusy a vlastními dopravními prostředky úctyhodně prodlužovala. Nemůžeme za skutečnost, že si většina cestujících zakupuje jízdenky jednotlivé i společné teprve před odjezdem vlaku. Proto tam jsou snad tři výdejní místa, aby aspoň ve špičce byla využita. Společným hlučením čekajícího davu se v 5.47 hodin otevřela druhá pokladna, mezitím vzrostl počet nervózních zájemců na 18 lidí. Všichni stihli? Asi ano, ale ten úprk po schodech nahoru - dolů jim nezávidím, a hlavně nedoporučuji vzhledem k výše uvedenému stavu 'mostu'. Tak 'zábavná' rána , se zavazadlem, chutí si něco koupit do vlaku, (což se stihá jen poradicky) a být k nástupu do vlaku připraven, se jen tak nepřihodí. A jak se střídají vstupy do nádražní haly, jednou vstupuješ vchodem- východem ve střední části, jednou východem- vchodem v levé části. Ta pomalost výstavby - úprav je zarážející. Vždyť zrovna v takovém případě by se dalo pracovat non- stop, nikoho by hlučnost neobtěžovala, spíše by si firma získala respekt a uznání. České dráhy a Úřad Městského obvodu Moravská Ostrava- Přívoz nevěnují těmto záležitostem dostatečnou pozornost a nechtějí si pálit prsty pro málo důležité skutečnosti. (Skutečně 'málo důležité', když to je 'vstupní brána' do jejich obvodu ?)
OSKAR, O. - MARIÁNSKÉ HORY