Zpravodajství
29.9.2007 - Nový jízdní řád: Více rychlíků, méně lokálek
Zdroj: Karvinský deník
Strana: 13
Autor: KLIČKA, Jan
Praha/ Více rychlíků do Brna, méně lokálních spojů na severu Čech. To je ve stručnosti nový jízdní řád Českých drah, který začne platit 9. prosince.
Cestující si polepší především v rychlíkových spojích, jejich počet by měl vzrůst o deset procent. „Přibude například pět nových expresů na trase mezi Prahou a Brnem,“ potvrdil Deníku mluvčí drah Ondřej Kubala. U nových spojů by měl vlak zastavovat pouze v Pardubicích a dojezdová doba by se měla zkrátit zhruba na dvě hodiny a třicet minut.
Další novinkou v jízdním rádu bude rychlík Brno - Bohumín, který pojede v hodinovém intervalu. Situace u místních spojů by v tuzemsku měla zůstat téměř neměnná, s výjimkou severu Čech. „Největší škrty přichystal Ústecký kraj, který přestane na některých tratích provozovat osobní vlaky.
Jde o tratě Most - Lovosice, Děčín - Oldřichov u Duchcova a o úsek Žatec - Podbořany. Proti původnímu záměru nakonec budou osobní vlaky jezdit i nadále v úeku Žatec -Deštnice a na trati Chomutov -Vejprty zůstanou zachovány dva páry vlaků v sobotu a v neděli,“ upřesnil Kubala. Na větší počet lokálek se naopak mohou těšit v okolí Brna, Jihomoravský kraj totiž objednal zhruba o pět procent více regionálních spojů.
O něco by se měly zlepšit i samotné podmínky cestování. Kromě nákupu nových vagonů pro vlaky vyšších tříd dají dráhy dalších šest milionů na nové čalounění „obyčejných“ vozů. Na čistotu ve vagonech by se nově měla zaměřit i Drážní inspekce, která bude kontrolovat i to, zda vlaky jedou bez zpoždění. „Kontroly zahájíme už v prvním říjnovém týdnu a nepůjde o žádné jednorázové akce, budeme je dělat průběžně,“ slibuje Zdeněk Neusar z Drážní inspekce.
Cestující si polepší především v rychlíkových spojích, jejich počet by měl vzrůst o deset procent. „Přibude například pět nových expresů na trase mezi Prahou a Brnem,“ potvrdil Deníku mluvčí drah Ondřej Kubala. U nových spojů by měl vlak zastavovat pouze v Pardubicích a dojezdová doba by se měla zkrátit zhruba na dvě hodiny a třicet minut.
Další novinkou v jízdním rádu bude rychlík Brno - Bohumín, který pojede v hodinovém intervalu. Situace u místních spojů by v tuzemsku měla zůstat téměř neměnná, s výjimkou severu Čech. „Největší škrty přichystal Ústecký kraj, který přestane na některých tratích provozovat osobní vlaky.
Jde o tratě Most - Lovosice, Děčín - Oldřichov u Duchcova a o úsek Žatec - Podbořany. Proti původnímu záměru nakonec budou osobní vlaky jezdit i nadále v úeku Žatec -Deštnice a na trati Chomutov -Vejprty zůstanou zachovány dva páry vlaků v sobotu a v neděli,“ upřesnil Kubala. Na větší počet lokálek se naopak mohou těšit v okolí Brna, Jihomoravský kraj totiž objednal zhruba o pět procent více regionálních spojů.
O něco by se měly zlepšit i samotné podmínky cestování. Kromě nákupu nových vagonů pro vlaky vyšších tříd dají dráhy dalších šest milionů na nové čalounění „obyčejných“ vozů. Na čistotu ve vagonech by se nově měla zaměřit i Drážní inspekce, která bude kontrolovat i to, zda vlaky jedou bez zpoždění. „Kontroly zahájíme už v prvním říjnovém týdnu a nepůjde o žádné jednorázové akce, budeme je dělat průběžně,“ slibuje Zdeněk Neusar z Drážní inspekce.