Zpravodajství
4.10.2007 - S parní lokomotivou na trase z Přerova do Bohumína
Zdroj: Přerovský deník
Strana: 5
Autor: ROTREKL, Jan
Trasa Přerov - Hranice, kterou dnes vlaky ujedou za 17 minut, tehdy trvala o více než hodinu déle.
V Ostravě a Bohumíně se konaly akce, které měly za úkol přilákat nadšence kolejových vozidel a také rodiny s dětmi. Návštěvníků bylo hodně, možná také kvůli krásnému počasí. Před osmou hodinou ráno bylo na 1. nástupišti v Přerově rušno. Hasiči doplnili nezbytnou vodu do lokomotivy a parní vlak směrem do centra dění byl vypraven. Do svého cíle, Bohumína, dorazil po poledni. V Hranicích hasiči doplnili vodu do mohutné lokomotivy. „Jsme ve 21. století, tohle je moderní způsob doplňování vody. Příště to zkusíme bezdrátově“, řekl hranický výpravčí.
V Ostravě mohli návštěvníci shlédnout výstavu z historie, současnosti a budoucnosti železnice a malé děti se svezly na modelové železnici. V ostravském depu byly přístupné strojovny i stanoviště lokomotiv, prohlídka byla možná také s průvodcem. V ulicích jezdilo několik historických tramvají. V Bohumíně bylo asi největším lákadlem stavědlo, odkud se řídí provoz všech vlaků v okolí. O prohlídku zařízení za 2,5 miliardy korun byl obrovský zájem. Nyní zde na směnný provoz pracuje pět železničářů, dříve jich bylo potřeba šedesát.
Moravskoslezská Regionova, moderní motorový vlak, nabízela okružní jízdy po rozsáhlém bohumínském nádraží. O tom, že podobná akce je u lidí oblíbená, svědčily přeplněné historické vlaky, které jezdily mezi Ostravou a Bohumínem.