Zpravodajství
3.12.2007 - Nejdůležitější část dálnice D 47 byla v sobotu otevřena
Zdroj: Moravskoslezský deník
Strana: 3
Autor: NOHAVICA, Jakub ()
Na ostravskou část dálnice vjela vozidla již včera. Na první část dokončené tepny, která je zásadní pro tento region, se dostanou řidiči hned na několika místech. Na mimoúrovňové křižovatce Rudná v Ostravě a samozřejmě na jejím konci v Bohumíně. Motoristům budou dále sloužit nájezdy u Slovenské ulice v Přívoze a ve Vrbici. Všichni, kteří na akci dorazili, měli příležitost si nový úsek dálnice nejen prohlédnout, ale také si vyslechnout odborný výklad o výstavbě během autobusových projížděk po celé trase.
"Je skvělé, že tak dlouhou cestu teď ujedu za méně než deset minut," pochvaloval si při projížďce Aleš Baran z Ostravy- Poruby, kterého potěšil také bohatý doprovodný program, jenž byl pro příchozí připraven. "Škoda jen, že je taková zima a hustě prší," dodal už s kapucí na hlavě.
Během oslav vystoupila přímo na dálnici skupina Buty, se svou tatrovkou přijel šestinásobný vítěz závodu Rallye Dakar Karel Loprais. Nechyběla ani kaskadérská show a mnoho stánků s občerstvením. Oslavy byly zakončeny slavnostním ohňostrojem.
"Otevření ve velkém stylu jsme zvolili poté, co měla podobná akce obrovský úspěch v Plzni při otevírání úseku dálnice D 5," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Stavba zmiňovaného úseku dálnice je nejdražší v celé síti. "Náročnost této stavby spočívá v tom, že prochází městem, jde kolem Odry a navíc křižuje Ostravici. Muselo se proto provést křížení s páteřními komunikacemi v Ostravě, jako jsou Rudná a Místecká. Složité byly i přeložky inženýrských síti, řešení poddolovaného území," sdělil Pavel Doležal z Ředitelství silnic a dálnic, který má výstavbu dálnice D 47 na starosti.
Složitost a náročnost stavby dokládá skutečnost, že výstavba úseku dálnice D 47, který nebude pro řidiče osobních aut zpoplatněn, stála 16,2 miliard korun, což je více než čtvrtina z celkové částky vynaložené na stavbu celé dálnice D 47. Ta má být kompletně hotová v roce 2010. Po jejím dokončení by měla splynout s nejdelší českou dálnicí D1.