Zpravodajství
4.12.2007 - Nejdůležitější část dálnice D 47 byla otevřena
Zdroj: Havířovský deník
Strana: 4
Autor: Nohavica Jakub ()
Ostrava - Ani silný déšť nezabránil stovkám lidí přijít se podívat v sobotu na slavnostní otevření klíčového sedmnáctikilometrového úseku dálnice D 47 z Ostravy do Bohumína, které se konalo na mimoúrovňové křižovatce Rudná v Ostravě. U slavnostního přestřižení pásky byl i prezident České republiky Václav Klaus.
Na ostravskou část dálnice vjela vozidla již v neděli. Na první část dokončené tepny, která je zásadní pro tento region, se dostanou řidiči hned na několika místech. Na mimoúrovňové křižovatce Rudná v Ostravě a samozřejmě na jejím konci v Bohumíně. Motoristům budou dále sloužit nájezdy u Slovenské ulice v Přívoze a ve Vrbici. Všichni, kteří na akci dorazili, měli příležitost si nový úsek dálnice nejen prohlédnout, ale také si vyslechnout odborný výklad o výstavbě během autobusových projížděk po celé trase. "Je skvělé, že tak dlouhou cestu teď ujedu za méně než deset minut," pochvaloval si při projížďce Aleš Baran z Ostravy- Poruby, kterého potěšil také bohatý doprovodný program, jenž byl pro příchozí připraven. "Škoda jen, že je taková zima a hustě prší," dodal už s kapucí na hlavě.
Během oslav vystoupila přímo na dálnici skupina Buty, se svou tatrovkou přijel šestinásobný vítěz závodu Rallye Dakar Karel Loprais. Nechyběla ani kaskadérská show a mnoho stánků s občerstvením. Oslavy byly zakončeny slavnostním ohňostrojem. "Otevření ve velkém stylu jsme zvolili poté, co měla podobná akce obrovský úspěch v Plzni při otevírání úseku dálnice D 5," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Stavba zmiňovaného úseku dálnice je nejdražší v celé síti. "Náročnost této stavby spočívá v tom, že prochází městem, jde kolem Odry a navíc křižuje Ostravici. Muselo se proto provést křížení s páteřními komunikacemi v Ostravě, jako jsou Rudná a Místecká. Složité byly i přeložky inženýrských síti, řešení poddolovaného území," sdělil Pavel Doležal z Ředitelství silnic a dálnic, kterýmávýstavbu dálnice D 47 na starosti.
Složitost a náročnost stavby dokládá skutečnost, že výstavba úseku dálnice D 47, který nebude pro řidiče osobních aut zpoplatněn, stála 16,2 miliard korun, což je více než čtvrtina z celkové částky vynaložené na stavbu celé dálnice D 47. Ta má být kompletně hotová v roce 2010. Po jejím dokončení by měla splynout s nejdelší českou dálnicí D 1.
Uveřejněno také: Novojičínský deník, Bruntálský a Krnovský deník