Zpravodajství
8.3.2008 - První auta si D 47 projedou už za dva roky
Zdroj: Mladá fronta Dnes
Strana: 1
Autor: Česká tisková kancelář (čtk)
Olomouc, Ostrava - Celou dálnici D 47 spojující Lipník nad Bečvou s česko-polskými hranicemi projedou první automobily koncem roku 2010. O rok dřív, než byly původní předpoklady.
Dálnice bude i s přivaděči dlouhá 80 kilometrů, měla by stát 54 miliard korun. Poslední úsek s napojením na polskou dálnici A 1 budou stavbaři dokončovat do května 2011 za provozu. "Půjde především o její ozelenění," řekl Leoš Verner ze společnosti Skanska, která silnici buduje. Dokončení této části završí několik let trvající stavbu dálnice D 47, která se v budoucnu stane součástí již existující D 1. Pod tímto označením spojí Ostravu s Brnem a Prahou, protne střední Moravu, a navíc umožní dálniční napojení do Polska. "Zároveň se stavbou D 47 bude dokončená i polská dálnice A 1 ve směru na Katowice a Varšavu," dodal Verner a vysvětlil, že mezinárodní význam komunikace spočívá právě v propojení přístavních měst u Baltského moře s Itálií a s Balkánským poloostrovem.
Část dálnice D 47 mezi Bohumínem a česko-polskou hranicí je poslední, na které práce ještě řádně nezačaly. Na čtyřech úsecích po trase Lipník nad Bečvou, Bělotín, Hladké Životice, Bílovec a Ostrava-Rudná se už staví. Část dálnice vedoucí Ostravou až do Bohumína je dokonce v provozu od prosince loňského roku. Propojení Lipníka nad Bečvou s Bělotínem by se střední Morava měla dočkat do konce letošního listopadu. Dálnice D 47 je první stavbou svého druhu v České republice, která je stavěna průběžně od prvního až po poslední kilometr. Po jejím dokončení se doplní chybějící dálniční připojení Ostravy na stávající dálniční síť České republiky.
Dálnice bude i s přivaděči dlouhá 80 kilometrů, měla by stát 54 miliard korun. Poslední úsek s napojením na polskou dálnici A 1 budou stavbaři dokončovat do května 2011 za provozu. "Půjde především o její ozelenění," řekl Leoš Verner ze společnosti Skanska, která silnici buduje. Dokončení této části završí několik let trvající stavbu dálnice D 47, která se v budoucnu stane součástí již existující D 1. Pod tímto označením spojí Ostravu s Brnem a Prahou, protne střední Moravu, a navíc umožní dálniční napojení do Polska. "Zároveň se stavbou D 47 bude dokončená i polská dálnice A 1 ve směru na Katowice a Varšavu," dodal Verner a vysvětlil, že mezinárodní význam komunikace spočívá právě v propojení přístavních měst u Baltského moře s Itálií a s Balkánským poloostrovem.
Část dálnice D 47 mezi Bohumínem a česko-polskou hranicí je poslední, na které práce ještě řádně nezačaly. Na čtyřech úsecích po trase Lipník nad Bečvou, Bělotín, Hladké Životice, Bílovec a Ostrava-Rudná se už staví. Část dálnice vedoucí Ostravou až do Bohumína je dokonce v provozu od prosince loňského roku. Propojení Lipníka nad Bečvou s Bělotínem by se střední Morava měla dočkat do konce letošního listopadu. Dálnice D 47 je první stavbou svého druhu v České republice, která je stavěna průběžně od prvního až po poslední kilometr. Po jejím dokončení se doplní chybějící dálniční připojení Ostravy na stávající dálniční síť České republiky.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - střední Morava