Zpravodajství
9.5.2014 - Lidé si dnes stěžují na cokoli
Zdroj: Karvinský deník
Ročník a číslo: 107
Strana: 1
Autor: Richard Kutěj
Citovaný: Lucie Balcarová (mluvčí Bohumína)
Města na Karvinsku řeší desítky stížností ročně a znají i své notorické stěžovatele.
Region – Třískání hrnců o podlahu, ťapkání psa v bytě, plivání z balkonu. Nebo také postup městských úředníků, hlučné a prašné stavby, práce městské policie a další. Tak pestrý pelmel stížností obyvatel řeší každoročně úředníci měst na Karvinsku. Každé město v našem regionu pak ročně eviduje okolo 90 podaných stížností. O něco méně jsou v tomto ohledu aktivní jen obyvatelé Orlové. Tam loni řešili 47 stížností. Plných 12 jich ale podal vždy jeden a tentýž občan. "S ohledem na probíhající stavbu odkanalizování okrajových částí města, která je největší investiční akcí za poslední léta ve městě, se celá řada stížností týká právě této stavby. Lidé si stěžují na prašnost, špatnou sjízdnost komunikací, nerovnost terénu, neprůjezdnost komunikací v průběhu stavby a další tyto věci," vyjmenovává nejčastější důvody stížností tamních obyvatel orlovská tisková mluvčí Nataša Cibulková.
Prim mezi notorickými stěžovateli hrál v posledních letech zřejmě jeden z obyvatel Bohumína. Stěžoval si pět let v kuse. "Po pěti letech jeho stížnosti ustaly, protože se odstěhoval," říká mluvčí tamní radnice Lucie Balcarová. "Stěžoval si na chování lidí, na lékařská zařízení, soukromé lékaře, kritizoval sociální pracovníky i zaměstnance města. Ročně podal kolem dvaceti stížností. Někdy si byl na radnici stěžovat i dvakrát týdně. Se stížnostmi se obracel nejen na radnici, ale také nejrůznější další instituce," doplnila bohumínská mluvčí. Jak se dále zástupci měst na Karvinsku shodují, ne všechny stížnosti se nakonec ukáží být jako oprávněné. Lidé si takto čas od času řeší například nevraživost vůči sousedům a šetření nakonec ukáže, že si vzájemně jen takříkajíc "rozházeli hračky", ale o nic víc v jejich sporu nešlo.
Existují ale i opačné případy. Celkem osm takových oprávněných stížností například loni museli řešit úředníci v Karviné. "Často je také postupujeme strážníkům a ti zvyšují dohled tam, kde si lidé stěžují na nepořádek a hluk okolo domu. Sedm z těchto stížností bylo dokonce pokutováno nebo řešeno ve správním řízení na magistrátě," říká mluvčí karvinského magistrátu Šárka Swiderová.
Z celkového průměru stížností v našem regionu nevybočuje ani město Havířov. Také tam ale čas od času řeší i kuriózní stížnosti nebo ty, které do činnosti města vůbec nespadají. "Lidé si stěžovali třeba na nedodržování jízdních řádů autobusů, kdy vadilo, že autobus jezdí pozdě nebo naopak dříve. Zaregistrovali jsme i stížnost na to, že údajně nejde rozumět obsahu slovního upozornění na zkoušky sirén, které probíhají každou první středu v měsíci," uvedla mluvčí havířovského magistrátu Eva Wojnarová.