Město Bohumín

2.11.
2013

Autobusovou dopravu v Bohumíně dotuje kraj i město

DOTAZ OBČANA:

Mám dotaz k MHD v Bohumíně, konkrétně ke spoji 565. Proč jezdí zbytečně velký autobus, který je většinou prázdný. Pokaždé když projede, zejména v dopoledních hodinách, jede v něm hrstka lidí. Nebylo by lepší, kdyby jezdil minibus, třeba i častěji? Jde mi hlavně o bezbariérový přístup, jelikož cestuji se dvěma dětmi (3 roky a 7 měsíců). Kdo mi s kočárem pomůže do autobusu? Jedna zkušenost mi už stačil. Když jsem poprosila řidiče o pomoc, tam jsem dostala vynadáno, že mám mít s sebou někoho, kdo mi pomůže s kočárem, že on není žádný nosič. V té době v autobuse nebyl žádný cestující. Takže mi nezbývá než chodit pěšky, což zabere skoro dvě a půl hodiny. Není nic příjemného s sebou vláčet děti k doktorovi v každém počasí. Navíc když jsou nemocné. A to jen kvůli tomu, že autobus není vybaven bezbariérovým přístupem. A nemluvím o tom, že hodně spojů, ať směrem do města nebo z města, končí na točně!  K čemu mi to prosím Vás je, když se potřebuji dostat ke Skřečoň-Martinov? To mám čekat několik hodin než pojede spoj, který by mě dovezl tam, kde potřebuji? Nebylo by možné při vytváření jízdního řádu trochu uvažovat a myslet i na ostatní lidi?


ODPOVĚĎ Z RADNICE:

Bohumín nemá a neprovozuje městskou hromadnou dopravu. Klasickou MHD v Bohumíně supluje příměstská autobusová doprava, kdy do města zajíždějí autobusy mimobohumínských dopravců – ČSAD Karviná a Dopravního podniku města Ostravy. Město na příměstskou dopravu přispívá ročně částkou 2 miliony korun. Veřejnou autobusovou dopravu dotuje město pouze v nepracovních dnech na linkách, které zasahují do katastru Bohumína. V pracovních dnech dotuje veřejnou dopravu Moravskoslezský kraj. Kdyby kraj i město veřejnou dopravu nedotovali, jízdné by bylo dražší a většina spojů, zejména do odlehlejších městských částí, by vůbec nejezdila. S dopravci město komunikuje a vždy se snaží co nejvíce vycházet vstříc všem požadavkům a připomínkám cestujících, tedy obyvatelů Bohumína. Stejně budeme postupovat i v případě Vaší připomínky. Je totiž potřeba projednat požadované změny nejen s dopravcem, tedy ČSAD Karviná, ale i s krajským koordinátorem ODIS a zejména vyčíslit náklady na eventuální přidání či prodloužení spojů. Výsledek je poté potřeba projednat ve vedení města. Součástí jednání s ČSAD Karviná bude taktéž (obecná) informace o chování řidiče na této lince, pokud byste upřesnila den a čas, kdy Vám řidič prázdného autobusu odmítl pomoci s kočárkem.

Pavel Vavrečka
vedoucí odboru dopravy


Počet zhlédnutí: 1 983

Zpět

    Městský úřad