Město Bohumín

11.5.
2021

Asistenci při prvním použití karty ODIS přímo ve vozidle by měl seniorům poskytnout řidič

Dotaz

Proč nikdo nevysvětluje důchodcům, kterým vydáváte nové Odisky na úřadě, jak je mají používat v autobuse. Jezdím s autobusem a máme věčné problémy s důchodci, kteří neví, co s tou Odiskou dělat. Zrovna dnes jsem díky jedné takové důchodkyni měl 7 minut zpoždění jen proto, že ji přiložila, hned dala dál od čtečky, a tak to zopakovala ještě 3x. Tím mi zablokovala strojek, musel jsem ho restartovat a čekat, než znova naběhne a díky tomu jsem měl velké zpoždění, jelikož bez strojku nemůžu pokračovat v lince. A tyto problémy v autobuse s důchodci máme velmi často. Prostě jim jen na úřadě zařídíte průkazku a tím pro vás asi vše končí. A asi, ať se řidič ČSAD stará. Že to narušuje dopravu, vás asi nezajímá.


Odpověď

Díky spolupráci bohumínské radnice a koordinátora krajské dopravy KODIS si o kartu ODIS mohou lidé starší 65 let skutečně požádat v budově městského úřadu. Karty městský úřad nevydává, doručuje je jejich vydavatel žadatelům domů poštou. Nadstandardní služba, kterou Bohumín dělá nad rámec svých povinností pro své obyvatele, je určena výhradně seniorům, aby při vyřizování karty nemuseli cestovat do okolních měst. Při vyřizování čipové karty jsme samozřejmě ochotni podat seniorům informace o možnostech dobíjení, platnosti karty, případně tarifech, které jsou pro obyvatele Bohumína zásadní při cestování po městě či do sousedních obcí a měst.

Teoreticky však vysvětlovat »od stolu« novému uživateli seniorského věku, jakým způsobem a na jak dlouho kartu přikládat ke čtecímu zařízení, opravdu nemůže mít kýžený efekt. Tito lidé potřebují asistenci při prvním použití karty přímo ve vozidle, měl by jim tedy být nápomocen přímo řidič. Podle zkušeností cestujících z našeho města takto řada řidičů postupuje a ochotně lidem vysvětluje, pokud například nemají nahranou nějakou slevu či neví, jak postupovat. Vaše vyjádření, že řidiči mají věčné problémy s důchodci, vyznívá tak, že jde o většinový názor pracovníků ČSAD, což není příliš kolegiální.

Informovanost zákazníků je primárně v gesci provozovatele služby, tedy společnosti KODIS, potažmo provozovatele linky ČSAD. Upozornění na tyto potíže při výkonu Vašeho zaměstnání tedy musíte směřovat jinam, než na město Bohumín. My je objektivně posoudit nemůžeme.

Jana Končítková
tisková mluvčí


Počet zhlédnutí: 1 812

Zpět

    Městský úřad