Město Bohumín

6.2.
2008

Elektronický podpis

V rámci své bakalářské práce na téma Elektronický podpis v účetnictví bych Vás chtěla požádat, zda máte nějaké souhrnné informace ohledně této služby pro občany, popřípadě zda máte zpracovánu statistickou zprávu o využívání elektronického podpisu občany či podnikateli při komunikaci s veřejnou správou.

Pro komunikaci občana s veřejnou správou lze na radnici v Bohumíně využít elektronický podpis. Pokud občan vlastní svůj elektronický podpis, může podepsanou zprávu poslat na elektronickou podatelnu. Její adresa je posta@mubo.cz. Informace o elektronické podatelně občan nalezne na internetových stránkách města v sekci Radnice pod odkazem Elektronická podatelna. Zde je uvedeno, v jakých formátech jsou zprávy přijímány. Také je zde seznam oprávněných osob, které s podatelnou na úřadě pracují a mají vystaven elektronický podpis.

Statistiky radnice vede, avšak počet přijatých a odeslaných zpráv není příliš velký. V roce 2006 bylo přijatých 20 elektronicky podepsaných zpráv, v roce 2007 to již bylo 30 zpráv a v prvním měsíci roku 2008 jsou to 2 přijaté, elektronicky podepsané, zprávy. Počet odeslaných zpráv z radnice je přibližně o 10 procent vyšší než přijatých, neboť podle zákona musíme na každou elektronicky podepsanou zprávu odpovědět též zprávou s digitálním podpisem. Zbylých 10 procent tvoří zprávy pro finanční, sociální a další úřady, které požadují zabezpečenou komunikaci, popřípadě digitálně podepsané zprávy.

Ing. Michal Kolovrat
organizační odbor
správce GIS, MIS a databáze
MěÚ Bohumín


Počet zhlédnutí: 3 395

Zpět

    Městský úřad