Město Bohumín

30.4.
2009

Narovnání esíčka v Pudlově začne na podzim

DOTAZ OBČANA:

Proč se v Drátovnách nepostupuje podle selského rozumu? Když se bude vyrovnávat tzv. „esíčko", proč se nepracuje i na vybudování přejezdu? Ulice bude uzavřena a mohlo se tam pracovat na obou stavbách zároveň. Někdo napsal, že je potřeba "S" vyrovnat, protože je to noční můra řidičů kamiónů. Jak ohleduplné k občanům z ulic Čs. armády a Jateční. Komu bude potřebné vyrovnání „esíčka“, když kamióny podjezdem neprojedou a musí jezdit oklikou přes ulice Čs. armády a Jateční? Proč se nezveřejní jméno úředníka, který za vysoký plat vymýšlí takové ptákoviny? Proč se stále opakuje výmluva, že tato ulice není města? Radnice má velké možnosti pro jednání, máme tady senátora, poslance parlamentu, krajské zastupitele, kdyby dali hlavy dohromady, vymysleli by něco rozumného. Máme smůlu, že na naší ulici nebydlí žádný pohlavár.


ODPOVĚĎ Z RADNICE:

Podle selského rozumu se při výstavbě postupuje, kdyby se totiž uskutečnila rekonstrukce obou staveb najednou – vyrovnání „esíčka“ a výstavba úrovňového přejezdu, do místních podniků - Drátoven a k Bekaertu - by žádná auta nedojela. A esovitý tvar komunikace je pro kamiony nepříjemný právě od příjezdu z Jateční a následně pak z Drátovenské ulice. Díky narovnání již nebude docházet ke kolizním situacím. Realizace narovnání „esíčka“ by měla začít letos na podzim a financovat ji bude kraj, ne město. Stavební povolení na rekonstrukci silnice III/46816 Drátovenské ulice vydal bohumínský stavební úřad letos v lednu.

Město nemůže investovat do cizího majetku, kterým je jak komunikace (Drátovenská ulice), tak podjezd v Pudlově. Z těchto důvodů je těžké přimět vlastníka komunikace - Moravskoslezský kraj - k tomu, aby rekonstrukci ze svých zdrojů urychlil, když jej její stav akutně nepálí a v celém kraji se najdou místa, která potřebuje vyřešit přednostně. V současné době probíhá projektová příprava na realizaci úrovňového křížení v místech pudlovského podjezdu. Přípravu však značně komplikovalo řešení majetkoprávních vztahů. Pro tuto stavbu proto není ještě vydáno stavební povolení a na jeho vybudování nemá letos ani kraj peníze.

Kraj posuzoval několik variant řešení. Prohloubení stávajícího podjezdu, navýšení mostu a úrovňový přejezd. Není zde prostor pro podrobné popisování všech variant a jejich úskalí, včetně stávajících norem a předpisů. Také z tohoto důvodu trvala příprava kraji tak dlouho. Všechny varianty vycházely velmi nákladně a jsme rádi, že se kraj k postupné realizaci odhodlal. Na to může mít každý jiný názor, laicky tomu každý rozumí, skutečnost je pak někdy složitější. Z pohledu města vítáme jakékoliv řešení, jen aby bylo co nejrychleji realizováno.

Obě stavby si kromě obtížného dopravního řešení vyžádají investici, která přesáhne 100 milionů korun.

Ing. Libor Radiňák
vedoucí stavebního odboru
MěÚ Bohumín

Foto: Lucie Balcarová


Počet zhlédnutí: 3 460

Zpět

    Městský úřad