Město Bohumín

28.11.
2005

Kamionová doprava na ulici Čs. armády

Bydlím na ulici Čs. armády za supermarketem Albert směr na Ostravu. Před domem vede silnice od Alberta kolem Rybenky směr Ostrava. Provoz na této silnici je dosti značný. Jezdí tam nejen osobní, ale rovněž nákladní auta a kamiony. Ráda bych se zeptala, jestli město Bohumín neuvažuje o odklonění tak značné dopravy, zejména kamionů a nákladních aut. Ptám se z toho důvodu, protože více obyvatel v okolních domech si rovněž stěžuje na hluk, prach a jiné. Přes den nemůžeme mít otevřená okna, protože pak se v bytě vůbec neslyšíme. V noci spíme u zavřeného okna kvůli projíždějícím nákladním autům a kamionům. A to nehovořím o značné prašnosti a zápachu z aut.

Nákladní doprava na ulici Čs. armády je způsobena zčásti z místních firem (BSK Metal, Albert, ČEMAT) a zčásti odkloněním dopravy ze společností ŽDB a Bekaert kvůli nízké průjezdní výšce v mostním objektu na ulici Drátovenské. Z tohoto důvodu musí nákladní soupravy a kamiony objíždět tento objekt po ulici Jateční a následně po ulici Čs. armády. Počátkem letošního roku jsme občany informovali o vypracování studie, která navrhla varianty řešení dopravní závady na ulici Drátovenské, malé výšky podjezdu pod tratí ČD Bohumín-Vrbice v městské části Pudlov. V současné době je podjezdní výška 3,60 m, podle ČSN 73 6201 musí být 4,50 m. Pro připomenutí uvádíme, že studie řeší dosažení normové podjezdní výšky nebo úrovňové křížení komunikace s tratí ČD a navrhuje 4 varianty řešení:

1. varianta - zvýšení mostního objektu o 3 m a úprava nivelety koleje v délce cca 600 m,

2. varianta - snížení průběhu nivelety silnice (zahloubení komunikace) a zpevnění železničního mostu,

3. varianta - zřízení úrovňového přejezdu přes koleje zvednutím nivelety silnice v délce cca 200 m, včetně automatického zabezpečovacího zařízení,

4. varianta - využití místní komunikace na ulici Trnkové s napojením na ulici Drátovenskou.

Všechny varianty navrhovaného řešení postupně projednávaly odborné komise a týmy orgánu města a vybrali variantu č. 3 - úrovňový přejezd železnice s ulicí Drátovenskou. Tato varianta zajišťuje obousměrný provoz bez výškového omezení a odstraní nutnost čerpání vody z podjezdu v době trvalejších dešťů, jako dosud. Žádost o realizaci byla předložena Správě silnic Moravskoslezského kraje, která silnici vlastní a do jejíž správy komunikace patří. V současné době se zpracovává dokumentace pro územní řízení. Předpokládáme, že vlastní přestavba této dopravní závady bude zahájena v roce 2007 a dokončena v roce následujícím. Spolu s výstavbou dálnice D 47 a plánovanou stavbou kruhové křižovatky ulic 9. května a  Štefánikova pod železárenským mostem ve středu města se jedná o technická opatření, která omezí dopravu nákladních vozidel a kamionů přes obytnou zástavbu města.

Víme, že situace všech občanů, bydlících v blízkosti této komunikace je nezáviděníhodná. Po ukončení uvedených staveb bude většina nákladní přepravy z ulice Čs. armády odkloněna na ulici Drátovenskou a dálnici D 47 a dojde tak k jejímu zklidnění. Současná situace je pouze dočasná a vyžaduje od nás všech vysoký stupeň tolerance a pochopení.

Ing. Petr Kamínek
stavební odbor


Počet zhlédnutí: 3 019

Zpět

    Městský úřad