Město Bohumín

1.9.
2017

Bohumínský Facebook prolomil hranici čtyř tisíc fanoušků

BOHUMÍN - Hranici čtyř tisíc fanoušků překonala na sklonku letních prázdnin facebooková stránka města Bohumína. Na nejpopulárnější sociální síti je Bohumín už sedmým rokem, každoročně jeho profil sleduje o několik set lidí více. Jen za poslední rok mu přibylo přes 800 příznivců.

Nejedná se přitom zdaleka jen o Bohumíňáky, přes 600 fanoušků je z Ostravy, 250 z Orlové, 150 ze sousedního Polska, přes 100 dalších sleduje profil z Prahy. Zajímavostí je vyšší poměr žen, těch je mezi fanoušky 60 procent. Nejvíce všech sledujících, přes 30 procent, je ve věkové kategorii od 25 do 34 let.

„S Facebookem jsme začínali v roce 2010, během prvních tří měsíců jsme přilákali 800 uživatelů. Ze statistik vyplývá, že naši fanoušci mají největší zájem o fotogalerie a videa. Proto jsme se rozhodli naše portfolio sociálních sítí letos rozšířit ještě o Instagram, který se specializuje právě jen na obrazové materiály. Během prvních pár týdnů už máme přes 60 sledujících,“ řekl místostarosta Bohumína Igor Bruzl.

Na facebookovém profilu Bohumína mohou sledující najít pozvánky na akce, aktuality, plánované i uskutečněné investice, odkazy na televizní zpravodajství i městské noviny. Nechybí ani ankety, možnost se zapojovat do diskuse, projevit svůj názor takzvaným lajkováním nebo svou přítomností „jen“ vyjadřovat sounáležitost se svým městem. „Být aktivní na sociálních sítích je pro města dnes v podstatě povinnost. Obrovskou výhodou oproti tradičním médiím je rychlost, vložený příspěvek se okamžitě zobrazí a lidé na něj dostanou na své facebookové zdi upozornění. Během několika málo minut jsou plně informovaní,“ vysvětlil Bruzl s tím, že město chce facebookový i instagramový profil ještě více zatraktivnit, aby šlo o plnohodnotný informační kanál. „Víme, kde máme rezervy, a budeme na dalším vylepšování pracovat," přislíbil místostarosta.

Podle právě ukončené ankety využívají lidé z Bohumína a okolí ke zjišťování novinek o městě nejčastěji právě web a Facebook, v hlasování jich bylo téměř 60 procent. Přes 25 procent preferuje noviny a televizi. Zhruba 15 procent spoléhá na službu E-info, tedy informace zasílané zdarma prostřednictvím mailu a sms zpráv konkrétním uživatelům. Pravidelné informace o dění ve městě odebírá formou bezplatných SMSek a e-mailů každodenně přes 2 500 občanů. Město i přes stále větší popularitu internetu a jeho možností nepřestává podporovat i klasickou formu propagace, tedy městské noviny Oko, televizní vysílání TIK a spolupráci s komerčními médii. „Čím více informačních kanálů využíváme, tím větší je pravděpodobnost, že se o našich akcích a aktivitách dozví všichni Bohumíňáci bez rozdílu věku,“ doplnil Bruzl.

Lucie Balcarová
tisková mluvčí


Počet zhlédnutí: 1 845

Zpět

    Městský úřad