Město Bohumín

2022

Lepší přístup do Šunychlu, ke Kališovu jezeru i k soutoku Odry s Olší

AUDIO

BOHUMÍN – Město se letos rozhodlo zpříjemnit turistům cestu k přírodním atrakcím v Bohumíně. Cyklistům zajistilo bezpečnější přístup po Šunychelské ulici směrem ke Kališovu jezeru, pro motoristy postavilo malé záchytné parkoviště v osadě Kopytov kvůli lepší dosažitelnosti soutoku Odry s Olší. Do obou projektů radnice investovala 660 tisíc korun.

Stavebních úprav se v posledních týdnech dočkala křižovatka s dálničním výjezdem v Šunychlu. Nové dopravní řešení má ochránit cyklisty, kteří míří z centra města směrem ke Kališovu jezeru či dále k soutoku řek. Ocení jej ale i lidé, kteří se tudy dopravují pravidelně do svých domovů. „Stávající stezka se o zhruba sedmdesát metrů protáhla a nově vede až za křižovatku. Dosud končila v kopci a kola, která nabrala rychlost jízdou z mostu, musela náhle vybočit do vozovky. Nové řešení je komfortně provede křížením komunikací a z cyklostezky sjedou až za ním,“ vysvětlil starosta Bohumína Petr Vícha.

Kvůli zvýšení bezpečnosti se změnilo i svislé a vodorovné značení. Aby řidiči vyjíždějící z dálnice cyklisty neohrozili, musí nově počítat se značkou Stůj, dej přednost v jízdě. Současně se snížil i počet jízdních pruhů. „Dosud zde byly dva s odbočením vpravo i vlevo. Novým nástřikem se vozovka zúžila na jeden pruh společný. Vzhledem k tomu, že šunychelský výjezd z dálnice není příliš frekventovaný, neměla by tato varianta způsobovat zácpy,“ doplnil starosta. Město, které změnu dopravního uspořádání v křižovatce iniciovalo, zaplatilo za úpravy 570 tisíc.

Kromě nové cyklostezky se Bohumín rozhodl vyjít vstříc i motoristům, kteří by rádi viděli soutok Odry s Olší, jedno z nejatraktivnějších míst regionu. Sportovně vybavení výletníci k němu míří na kole, někteří i pěšky. Řada z nich ale tak dlouhou cestu nezvládne. V Kopytově proto vyrostla nová odstavná plocha. Návrh na její vybudování vzešel z loňských setkání s občany v městských částech.

„Na konci Šunychelské ulice v Kopytově vyrostla odstavná plocha ze zhutněného recyklátu. Pojme čtyři až pět osobních aut. Od ní už to turisté budou mít pěšky k soutoku pohodlných 1,5 kilometru. Jediný vhodný prostor k umístění parkovacího plácku se nacházel za předposledním kopytovským domem, pár metrů za značkou zakazující další jízdu motorových vozidel,“ popsal Roman Pak z odboru životního prostředí a služeb bohumínské radnice. Aby na odstavnou plochu mohly vozy legálně zajíždět, došlo také k úpravě dopravního značení. Zákazová značka se o zhruba sto metrů přestěhovala. Projekt vyšel město na 90 tisíc korun.