Město Bohumín

20.5.
2002

Bohumínské nádraží čekají mnohé změny

České dráhy v současné době modernizují stávající železniční tratě a stranou nezůstane ani Bohumín jako významný železniční uzel. Nyní se buduje koridor na trase Bohumín, Dolní Lutyně a Dětmarovice až do Petrovic. Jedna kolej je již hotová a druhá se dokončuje. Podle přednosty železniční stanice Bohumín Ing. Jaromíra Nikla mají být práce na železničním koridoru přímo v areálu bohumínského nádraží zahájeny v příštím roce a na rok 2004 jsou nachystány velké investice do vlastního nádraží. Začátek úprav není zatím pevně stanoven a vše závisí na financích. Ty by měly plynout jak z Českých drah, tak z evropského fondu CBC Phare, případně ISPA. Nikel dále uvedl, že se bude jednat o investici v celkové výši 2,4 miliardy, díky níž se Bohumín stane moderní stanicí, která bude vyhovovat podmínkám nového tisíciletí a evropským parametrům.

Úpravy se samozřejmě nedotknou historické budovy bohumínského nádraží, která byla zrekonstruovaná už v roce 1995, a nedlouho poté byla dokonce zařazena do státních kulturních památek. Kompletně bude přestavěn vstup do podchodu a podchod sám, ten bude více zahlouben a prodloužen do země. U celní budovy vznikne plnohodnotné 4. ostrovní nástupiště, které nahradí dosavadní provizorium a mělo by být stejného rázu jako ostatní tři. Jejich historický sloh musí zůstat zachován. Dojde také ke zvýšení nástupištních hran podle evropských norem s bezbariérovým přístupem. Dále vznikne samostatné nástupiště pro směr Chalupki (Polsko).

Po dokončení rekonstrukce se zvýší i úroveň služeb na stanici, rozumí se tím např. digitální elektronická tabule s informacemi o příjezdech a odjezdech jednotlivých spojů, zkvalitnění přístupu zaměstnanců ČD k cestujícím, digitální akustické hlášení atd.

Co se týče zaměstnanosti, je podle Nikla zřejmé, že zlepšení technologie a modernizace nebude již vyžadovat tolik pracovníků a vzniknou především menší požadavky na manuální práci. Odboráři jsou s tímto srozuměni. „Celou situaci se snažíme řešit předčasnými odchody do důchodu a disponujeme sociálně doprovodným programem. Již nyní máme vytipované lidi a snažíme se, aby se celá věc obešla bez drastického a bolestného propouštění. V Bohumíně jsou České dráhy jedním z největších zaměstnavatelů se zhruba 700 zaměstnanci, Depo kolejových vozidel má 800 pracovníků. V podstatě se každý rok snižují stavy. Některým pracovníkům se snažíme najít místa ve vedlejších výkonných jednotkách,“ uvedl Nikel.


Počet zhlédnutí: 2 747

Zpět

    Městský úřad