Zpravodajství
Nejlepší v kraji, pátý v republice. Odborníci ocenili bohumínský facebookový účet
10.1.2024

BOHUMÍN - S Facebookem si víte rady, vzkazují Bohumínu odborníci na sociální sítě ze spolku Kvalikom. V soutěži Zlatý lajk 2023 přisoudili radničnímu účtu města první místo v kraji a páté v republice.
Bohumín, který se účastnil soutěže poprvé, byl zařazen do kategorie obcí nad 10 tisíc obyvatel. V ní specialisté na sociální sítě hodnotili 39 radničních účtů. Ten bohumínský po posouzení řady kritérií získal 36 bodů ze 40 možných, což znamenalo nejlepší hodnocení v rámci Moravskoslezského kraje a páté nejlepší celorepublikově.
Porota ocenila například kvalitu a informační hodnotu příspěvků. „Nechybí žádné důležité informace o dění v obci, praktická upozornění či přehledy, stejně tak volnočasový obsah, který je podáván atraktivní formou,“ píší zástupci Kvalikomu ve slovním hodnocení, které městu dodali společně s vizuálně atraktivním oceněním v podobě zvednutého „zlatého“ palce.
Kladné body Bohumín získal také za frekvenci a rozmanitost příspěvků. „Snažíme se využít všech možností, které nám tato sociální síť aktuálně nabízí. Proto kromě klasické kombinace pozvánek, textů a fotografií zpestřujeme obsah krátkými reels videi, živými přenosy z akcí, nebo například pravidelným fotoseriálem z historie Bohumína,“ reagoval správce městského účtu Petr Wojnar. Dodal, že svůj profil radnice založila v roce 2010 a aktuálně má 7,5 tisíce fanoušků.
Účast v soutěži Zlatý lajk přinesla radničnímu týmu, který se podílí na podobě facebookového profilu města, důležitou zpětnou vazbu. „Hezké umístění potěší, ale podstatnější je pro nás pohled odborníků na to, kde má náš účet ještě rezervy. Tu největší našli hodnotitelé v nejednotném grafickém stylu, na tom tak do budoucna určitě zapracujeme,“ dodal Wojnar. Inspirovat se mohou bohumínští třeba u kolegů z Dvora Králové nad Labem, kteří v aktuálním ročníku soutěže zvítězili.
Spolek Kvalikom vznikl v roce 2016, tvoří jej marketingoví odborníci, tiskoví mluvčí či specialisté na sociální sítě. Soutěž Zlatý lajk spolek pořádal čtvrtým rokem s cílem kultivovat, zlepšovat a oceňovat způsob komunikace veřejných institucí s jejími klienty.
Jana Končítková
tisková mluvčí
Foto: Petr Wojnar