Město Bohumín

29.10.
2007

Bohumín uspěl v soutěži o nejkrásnější nádraží

Vlakové nádraží v Bohumíně získalo hned v prvním ročníku nové soutěže o nejkrásnější nádraží České republiky 2007 cenné vavříny. Starosta Bohumína a senátor Petr Vícha převzal spolu s bohumínskými zástupci stanice na pražském Masarykově nádraží zvláštní ocenění za kvalitní a citlivé provedení rekonstrukce, za aktivní přístup města a za příkladnou péči zaměstnanců o “své“ nádraží. Ze zvláštního ocenění se kromě Bohumína radovala také nádraží ve Smiřících a Děčíně. Nejkrásnějším nádražím se stala železniční stanice v Ostroměři na Královehradecku.

„Bohumín byl odjakživa významným dopravním uzlem. Strategickou dopravní polohu mu dodává moderně zrekonstruované nádraží a železniční trať společně se vznikající dálnicí D 47. Těší nás, že se železničářům podařilo vrátit našemu nádraží v minulosti ztracený lesk, který nám teď vynesl celorepublikové ocenění. Rekonstrukce nádraží byla jednou z největších investic v Bohumíně za poslední léta, která se rozhodně vyplatila,“ uvedl při slavnostním vyhlášení výsledků první muž Bohumína Petr Vícha.

První vlak přijel do Bohumína 1. května 1847 a ve stejném roce byla postavena původní staniční budova, která byla nahrazena v roce 1860 novou na nynějším místě. Ta byla následně v letech 1902 až 1904 přestavěna v novorenesančním stylu a současně byla vybudována nástupiště a zdokonaleno celé nádražní zázemí. Od svého vzniku je bohumínské nádraží důležitým železničním uzlem. V nádražním areálu vznikla na počátku 20. století také ocelová lávka pro pěší, ojedinělá technická památka, která je bez schodů dlouhá 170 metrů. V devadesátých letech minulého století se přistoupilo k celkové generální opravě nádražní budovy. Dílo bylo dokončeno v roce 1995 a od té doby se řadí k nejhezčím historickým objektům města. V roce 2003 až 2006 pak došlo k tzv. optimalizaci železničního uzlu Bohumín za téměř 2,6 miliardy korun, díky které se bohumínské nádraží stalo kvůli svému technickému zázemí jedním z nejmodernějších nádraží naší republiky.

Cílem pořadatelů soutěže, které se letos zúčastnila téměř dvacítka nádražních stanic, je oživit zájem veřejnosti o jednotlivá nádraží, která jsou důležitými vstupními branami do města a vesnic. Soutěž uspořádalo občanské sdružení Asociace Entente Florale CZ – Souznění spolu s Mikroregionem Konstantinolázeňsko a občanských sdružením Plzeňská dráha. „Chceme prezentovat pozitivní příklady toho, jak by mohla nádraží vypadat, a motivovat tak občany ke zlepšování kvality jejich životního prostředí. Oceněním pozitivních příkladů chceme povzbudit všechny, kterým jejich okolí není lhostejné, aby pokračovali v práci, která není vždy plně doceňována,“ řekla Drahomíra Kolmanová, ředitelka pořádající Asociace Entene Florale CZ – Souznění s tím, že doufá, že v příštím roce bude ohlas na soutěž ještě větší. Výsledky soutěže vyhlásí organizátoři v příštích ročnících vždy poslední zářijovou sobotu u příležitosti Dne železnice.

Lucie Balcarová
tisková mluvčí

Foto: Starosta Bohumína Petr Vícha a náměstek přednosty UŽS Bohumín Jaromír Nikel při přebírání ocenění.

Foto: Lucie Balcarová


Počet zhlédnutí: 4 031

Zpět

    Městský úřad