Město Bohumín

30.10.
2008

Nový most se ve Skřečoni začne stavět na jaře

Nový silniční most, který spojí městskou část Skřečoň a centrum Bohumína, se začne stavět až příští rok na jaře. Stavba 100 metrů dlouhého a 650 tun vážící objektu měla začít původně už letos na podzim, ale jeho realizace se nakonec mírně opozdí. Vybudování unikátní zavěšené konstrukce ze čtyř mohutných pylonů a ocelových prutů bude stát 80 milionů korun. První automobily by se na novém moderním mostě mohly objevit už v roce 2010. Jeho investorem je Ředitelství silnic a dálnic.

„Podle informací, které máme k dispozici, uzavřel investor první kolo výběrového řízení na dodavatele stavby a termín pro podání nabídek v druhém kole výběrového řízení je konec října letošního roku. Ředitelství silnic a dálnic předpokládá, že na přelomu letošního a příštího roku podepíší s vítěznou firmou smlouvu o dílo a příští rok v únoru se začne stavět. Před zahájením stavby budou kvůli výstavbě nového skřečoňského mostu pokáceny některé stromy a keře,“ uvedl Libor Radiňák, vedoucí stavebního odboru bohumínské radnice.

Nový moderní most nabídne lepší dopravní řešení a přímé napojení na dálnici D 47, protože jeho nedílnou součástí je také dálniční přivaděč. Objekt tak nahradí stávající skřečoňský most, který je už technicky nevyhovující. Před výstavbou nového mostu vznikne pod mostem zcela nový kruhový objezd. Až bude hotov, dojde ke stavbě samotného mostu. Jeho realizace potrvá více než jeden rok. Nejprve se začne se stavbou kruhového objezdu, který vznikne před nájezdem na samotný most na ulici I. máje, a přeložkou Lidické ulice. Výstavba kruhového objezdu potrvá zhruba 4 až 5 měsíců. Protože se jedná o jeden ze dvou mostů, který kvůli protínající železniční trati spojuje městskou část Skřečoň s centrem města, vyžádá si stavba dočasné objízdné trasy. Městu se však podařilo vyjednat, aby dopravní zatížení především tranzitní dopravou bylo co nejmenší.

„Osobní automobily, autobusy a nákladní automobily do 3,5 tun budou moci jezdit po celou dobu výstavby přes staveniště, tedy jako dosud po ulici I. máje, ale nenajedou na skřečoňský most, ale po ulici Lidické, která vede průmyslovou oblastí, se dostanou k železárenskému mostu a do centra města. Veškerá kamionová doprava nad 3,5 tuny ve směru od Karviné do Bohumína bude jezdit po části ulice I. máje a Opletalově ulici. Po jednáních jsme však docílili toho, že tranzitní doprava bude touto objízdnou trasou jezdit jen po dobu výstavby kruhového objezdu, tedy jen čtyři až pět měsíců, a pouze v jednom směru od Karviné do Bohumína. Ve směru z Bohumína do Karviné, budou moci kamiony projíždět přes staveniště. I tímto způsobem chceme alespoň částečně usnadnit situaci lidem bydlícím na Opletalově ulici, kteří výstavbu skřečoňského mostu pocítí,“ řekl starosta Bohumína Petr Vícha.

Po výstavbě kruhového objezdu pak objížďka přes Opletalovu ulici skončí a díky kruhové křižovatce už bude možné, aby kamiony jezdily opět po ulici I. máje a přes nový kruhový objezd po ulici Lidické. Co se týče pěších a cyklistů, tak ti budou mít po celou dobu výstavby mostu k dispozici náhradní lávku pro pěší.

Před výstavbou skřečoňského mostu se městu podařilo zrealizovat některá opatření, která dopravu při stavbě tohoto mostu velmi usnadní. Za téměř 6 milionů korun opravilo město Opletalovu ulici, po níž povede objízdná trasa pro kamiony a u základní školy ve Skřečoni na ulici I. máje vybudovalo město letos vůbec první světelný přechod pro chodce v Bohumíně. Jeho výstavba stála přes 700 tisíc korun.

V centru Bohumína pod železárenským mostem u supermarketu Billa funguje už téměř rok historicky první kruhový objezd. O jeho vybudování město velmi dlouho usilovalo a jednalo s majitelem komunikace Moravskoslezským krajem. „Při objízdné trase se do míst této křižovatky přesune totiž i veškerá doprava od Karviné a kdyby zde kruhový objezd nevznikl, situace by se zde velmi zkomplikovalo. Tato křižovatka patří totiž k nejfrekventovanějším místům v Bohumíně. Projíždějí ji autobusy i kamiony, které míří přes železárenský most do zdejších průmyslových podniků,“ dodal Libor Radiňák. Výstavba kruhového objezdu stála 12 milionů korun, 2 miliony přitom uhradilo město ze svého rozpočtu na výstavbu cyklostezek a chodníků v blízkosti křižovatky a přeložku veřejného osvětlení.

Situaci při výstavbě nového skřečoňského mostu by měly usnadnit i provizorní semafory u železárenského mostu na křižovatce ulic Lidická a Bezručova, které budou řídit dopravu.

Lucie Balcarová
tisková mluvčí

Foto: Vizualizace budoucí podoby moderního silničního mostu, který spojí městskou část Skřečoň s centrem Bohumína.


Počet zhlédnutí: 3 389

Zpět

    Městský úřad